Senaste nytt

Lounge i London på Heathrow

Ja, jag är otålig men någon som hört mera om Lufthansas lounge?
Hemsidan säger de ska öppna ”mid-January” men jag är alltid skeptisk och ska flyga hem den 17:e skulle gärna pröva den nyrenoverade loungen…

Ja, jag är otålig men någon som hört mera om Lufthansas lounge?
Hemsidan säger de ska öppna ”mid-January” men jag är alltid skeptisk och ska flyga hem den 17:e skulle gärna pröva den nyrenoverade loungen…
Enligt någon på Flyertalk ska Lufthansa loungen öppna igen den 21 januari på Heathrow.

Om man reser med SAS från LHR T2 är det Lufthansa Business lounge som gäller eller har min tillträde i Senatoravdelningen som EBG trots att SAS bytt till Skyteam?

Om man reser med SAS från LHR T2 är det Lufthansa Business lounge som gäller eller har min tillträde i Senatoravdelningen som EBG trots att SAS bytt till Skyteam?

Nej de har ändrat, är denna som gäller nu:

PLAZA PREMIUM LOUNGE​

TERMINAL 2​

LIGGER NÄRA TERMINALTRANSFEROMRÅDET, PÅ PLAN 4​

Nej de har ändrat, är denna som gäller nu:

PLAZA PREMIUM LOUNGE​

TERMINAL 2​

LIGGER NÄRA TERMINALTRANSFEROMRÅDET, PÅ PLAN 4​

Frågan är om man har bara ändrat pga att Lufthansa loungen var stängt (och går tillbaka till Lufthansa loungen nu) eller om det var en permanent ändring...
Vi får se efter 21 januari, när Lufthansa loungen är öppet igen.

Jag reser från Heathrow den 23 januari med SAS, jag kan kolla om ingen hinner dit innan.

Frågan är om man har bara ändrat pga att Lufthansa loungen var stängt (och går tillbaka till Lufthansa loungen nu) eller om det var en permanent ändring...
Vi får se efter 21 januari, när Lufthansa loungen är öppet igen.

Jag reser från Heathrow den 23 januari med SAS, jag kan kolla om ingen hinner dit innan.

Med tanke på att man basunerat ut att det är Lufthansa man har avtal med så går det ganska säkert tillbaka.

Jag hade inte blivit förvånad om SAS blir kvar i Plaza. basunerades ut en del vid skiftet av allians som sedan justerats, ex Malpensa och Zurich.
Enligt SAS webbsida är det Lufthansa Lounge som gäller igen på LHR

1737455248560.png

Toppen