Senaste nytt

Lounge i Istanbul

Komet17

Medlem
Hej,

Det finns 2 st. Business Class lounger i Istanbul flygplats som är ganska nära varandra. Vilken är bäst, tycker ni?

Tack på förhand!
 

sweflyer

Medlem
Tänker du på för Turkish Airlines? Finns även tredjepartslounge(er).
Hos Turkish är min uppfattning att den ena är för Business Class och den andra är för statusmedlemmar som Star Alliance Gold.
 

Komet17

Medlem
Tänker du på för Turkish Airlines? Finns även tredjepartslounge(er).
Hos Turkish är min uppfattning att den ena är för Business Class och den andra är för statusmedlemmar som Star Alliance Gold.
Ja, Turkish Airlins.
Är de båda lika bra? Ingen skillnad?
Jag är EB Diamant, flyger TK business.

Businessloungen är bäst, men Skyteam-loungen slår dem båda. Tror man kommer in där med PP.

Får man komma in i Skyteam-loungen som Star Alliance medlem?
Jag har inget Priority Pass (om det är det du menade med "PP") och inget status hos Skyteam, endast EBD.
 

090034208

Medlem
Ja, Turkish Airlins.
Är de båda lika bra? Ingen skillnad?
Jag är EB Diamant, flyger TK business.



Får man komma in i Skyteam-loungen som Star Alliance medlem?
Jag har inget Priority Pass (om det är det du menade med "PP") och inget status hos Skyteam, endast EBD.
Båda TK loungerna är i princip identiska. Med både mat och interiör.
 
kikar på en resa där hemvägen endast finns via Istanbul med 4 timmars mellanlandning. Det är då economy och vi reser 2 vuxna med en som är Diamond och en som är gold och 3 barn. Någon som har erfarenhet hur hårda dom är om dom brukar släppa in +1 så när man kommer 5 pax samt om någon av loungerna man kommer in som star alliance gold är ok?
 
Last edited:
Toppen