Senaste nytt

Lounge hopping Frankfurt

Lufthansa som SAS är väldigt duktiga på att låta familjer kom in med sina barn av alla åldrar. Det finns väldigt ofta en lekhörna: det finns till och med en sådan i FCT.

Dock är det en förmån Lufthansa ger till sina medlemmar och det är ingen officiell Star Alliance förmån. Så fråga snällt är mitt tips, men räkna med att det kan bli ett nej lika gärna som ja.
Japp, får fråga snällt, har ju tillgång till business loungerna annars. Kanske går i Maple Leaf annars.

Borde gå om det är en snäll loungevärd(inna)

Prova runt bland de olika lufthansa-loungerna, tills du har tur och träffar på ”rätt” loungevärdinna som säger ”egentligen inte, men ok då”... Har funkat för mig flera gånger sista par åren som Star Gold och då jag rest i SAS minus. (med fru och ett barn, 3-4 år). Men räkna inte med det utan se det som en bonus.

Lufthansa har en prislista för senator- resp. businesslounge om man vill gästa in någon extra. Den ville jag använda på mitt barn, men se det gällde bara om man också flög Lufthansa. Fungerade alltså inte med SAS biljett.

Prova runt bland de olika lufthansa-loungerna, tills du har tur och träffar på ”rätt” loungevärdinna som säger ”egentligen inte, men ok då”... Har funkat för mig flera gånger sista par åren som Star Gold och då jag rest i SAS minus. (med fru och ett barn, 3-4 år). Men räkna inte med det utan se det som en bonus.

Lufthansa har en prislista för senator- resp. businesslounge om man vill gästa in någon extra. Den ville jag använda på mitt barn, men se det gällde bara om man också flög Lufthansa. Fungerade alltså inte med SAS biljett.
Kan man köpa sig in i Senatorloungerna?

Toppen