Är dettta två olika resor? Om det är en och samma resor, kan du inte använda FCT i Frankfurt när du flyger ut med THAI i First class.Efter lång dag var det dags att borda och när jag sjönk ner på 10F tänkte jag att inom en snarframtid ska jag besöka FCT och flyga First härifrån. Innan jag somnade hann jag tänka att om exakt två veckor sitter jag i Thai F kabin och flyger business till HKT.
Vid ankomst kan det hända att de kräver en att visa sitt boardinkort med inkommande flyg. Om det händer endast på dem som står i icke EU/EES pass kön låter jag vara osagt.I Tyskland behöver man inte visa boardingkortet i immigration när man går mellan Schengen/Non Schengen
Oavsett om det var fallet här så ger det tillgång.Fråga: Var/är det SAS Gold/Diamond som gav tillträde till alla Star-loungerna?
Nej inga frågor, däremot gick det inte att gå igenom den automatiska passkontrollen på vägen tillbaka till Schengen området. Jag antar att det var för att jag kort innan gått ini mon-Schengen.Bra rapport, jag tycker om en god lounge hopping.
Fick du några frågor i samband med passkontrollen med tanke på att du hade ett Schengen-flyg och skulle ut ur Schengen-delen? Visade du ditt boardingkort? Jag blir lite förvånad att man får gå igenom passkontrollen, medan jag i Bryssel inte blev insläppt till en annan pir än vad mitt boardingkort visade, trots att jag då inte skulle behöva gå igenom passkontroll.
Ja, Thai är från ARN om två veckor. FCT är ett mål någon gång i framtiden.Tack för en trevlig rapport.
Är dettta två olika resor? Om det är en och samma resor, kan du inte använda FCT i Frankfurt när du flyger ut med THAI i First class.
SAS Gold.Bra rapport och visst kan en försening ibland vara positiv!
Fråga: Var/är det SAS Gold/Diamond som gav tillträde till alla Star-loungerna?
Du verkar ha någon thing med dom...Tack för en trevlig rapport.
Är dettta två olika resor? Om det är en och samma resor, kan du inte använda FCT i Frankfurt när du flyger ut med THAI i First class.
Vid ankomst kan det hända att de kräver en att visa sitt boardinkort med inkommande flyg. Om det händer endast på dem som står i icke EU/EES pass kön låter jag vara osagt.
Jag har egen erfarenhet men Bundespolizei...
Det funkar att gå i den automatiska kontrollen även tillbaka till Schengen. Gjorde det senast i december.Nej inga frågor, däremot gick det inte att gå igenom den automatiska passkontrollen på vägen tillbaka till Schengen området. Jag antar att det var för att jag kort innan gått ini mon-Schengen.
Dä behöver man boardingpass antar jag?Nästa gång ska jag prova Senator i Z också.