Senaste nytt

Lounge Haneda med SAS business?

Lånar tråden, någon som vet hur lång tid man behöver för att komma in airside på Haneda, vi åker SAS business och är gold planet går kl 11.35 med boarding 10.35. om jag inte missuppfattat allt finns fast track gäller det enbart för security? Finns det även för passkontrollen? Tacksam för lite erfarenheter ?

Lånar tråden, någon som vet hur lång tid man behöver för att komma in airside på Haneda, vi åker SAS business och är gold planet går kl 11.35 med boarding 10.35. om jag inte missuppfattat allt finns fast track gäller det enbart för security? Finns det även för passkontrollen? Tacksam för lite erfarenheter ?
Ja det finns fast track för säkerhetskontrollen. Passkontrollen har jag aldrig upplevt som någon flaskhals, passkontroll via automater som flyter på bra alla de gånger jag passerat.

Ett klargörande kring lounge access till delta sky lounge på haneda. Åker samtliga i sällskapet business har ni access. Är du skyteam elite plus dvs sas gold så kan du bjuda med en i resesällskapet utan att de åker business. Är just nu i i loungen och frågat. Hoppas det löser sig @Erik Österberg

Anlände precis tre timmar innan avgång, lagom till att check-in diskarna öppnade för SK984, för att maximera lounge hoping.

Först Amex Centurion Lounge, som öppnar kl. 8.00. Redan 20 minuter efter öppning är det mycket folk. Mat och dryckesutbudet är bra och varierat. Det finns ett antal platser med utsikt över plattan, där de bästa är reserverade för Centurion kortinnehavare. De blir eskorterade från receptionen och erbjuds dessa platser. SAS-kärran står parkerad, redo att bogseras till gaten. (Kräver rätt kreditkort för att få access. En SAS Business biljett räcker inte.)

IMG_9276.jpg

IMG_9280.jpg

IMG_9290.jpg

IMG_9297.jpg

Nästa stopp är ANA Lounge, som ligger en bra promenad från gaten. Loungen är överbelamrad med folk och det är kaos i buffédelen. Men deras Noodle Bar gör ändå besöket värt. SAS-kärran bogseras mot gate 142.

IMG_9311.jpg

IMG_9309.jpg

IMG_9303.jpg

Och till sist Delta Sky Club, som öppnar kl. 10.00. Jag var först in och kunde välja valfri plats. Stort och luftigt. Även här fanns en Noodle Bar. Utbudet av mat och dryck är mindre än på Centurion Lounge, men fullt tillräckligt. SAS-kärran står nu parkerad vid Gate 142.

IMG_9314.jpg

IMG_9316.jpg

IMG_9319.jpg

IMG_9323.jpg

IMG_9318.jpg

Om jag måste välja en lounge blir det Amex Centurion Lounge.

Och för att svara @Davvelavve på frågan: “Är Amex Centurion Lounge bättre än Delta?” Ja, det tycker jag.

Attachments

• IMG_9315.jpg
    IMG_9315.jpg
    749,5 KB · Visningar: 11
Last edited:
Anlände precis tre timmar innan avgång, lagom till att check-in diskarna öppnade för SK984, för att maximera lounge hoping.

Först Amex Centurion Lounge, som öppnar kl. 8.00. Redan 20 minuter efter öppning är det mycket folk. Mat och dryckesutbudet är bra och varierat. Det finns ett antal platser med utsikt över plattan, där de bästa är reserverade för Centurion kortinnehavare. De blir eskorterade från receptionen och erbjuds dessa platser. SAS-kärran står parkerad, redo att bogseras till gaten. (Kräver rätt kreditkort för att få access. En SAS Business biljett räcker inte.)

Visa bifogad bild 176071

Visa bifogad bild 176083

Visa bifogad bild 176082

Visa bifogad bild 176081

Nästa stopp är ANA Lounge, som ligger en bra promenad från gaten. Loungen är överbelamrad med folk och det är kaos i buffédelen. Men deras Noodle Bar gör ändå besöket värt. SAS-kärran bogseras mot gate 142.

Visa bifogad bild 176078

Visa bifogad bild 176079

Visa bifogad bild 176080

Och till sist Delta Sky Club, som öppnar kl. 10.00. Jag var först in och kunde välja valfri plats. Stort och luftigt. Även här fanns en Noodle Bar. Utbudet av mat och dryck är mindre än på Centurion Lounge, men fullt tillräckligt. SAS-kärran står nu parkerad vid Gate 142.

Visa bifogad bild 176077

Visa bifogad bild 176075

Visa bifogad bild 176073

Visa bifogad bild 176072

Visa bifogad bild 176074

Om jag måste välja en lounge blir det Amex Centurion Lounge.

Och för att svara @Davvelavve på frågan: “Är Amex Centurion Lounge bättre än Delta?” Ja, det tycker jag.
Underbart inlägg och bra koll på markförflyttningarna. :D

ANA's lounge har blivit ganska mycket kaos på sistone. De har använt ropat ut "För mycket folk här i loungen, så snälla sprid inte ut era grejer/ ockupera inte flera platser. Flyger man SAS kan det vara bra att flytta sig till Delta, som ligger bättre till gate'r där SAS brukar flyga. Och eftersom dom öppnar 10, så brukar det vara väldigt lugnt sista stunden innan SAS avgår

Toppen