Senaste nytt

Lounge Bergen

flierman

Medlem
Funderar på att åka till Bergen och har en 2for1 så lyxar kanske till det med Plus på hemresan så grabben och sambon får "lounga" lite för första gången. Ser lite oklart ut om det finns någon lounge där om man åker i Plus..någon som vet hur det ser ut om man åker i Plus..verkar vara temporärt stängd men inget står hur länge....

Sen kan jag väl besöka loungen på ARN innan jag åker vidare inrikes Sverige också? Landar man på T5 nu när man kommer från Norge så man kan besöka lounge där, vilken gäller då om man har SAS plus?
 

Jensik

Medlem
Funderar på att åka till Bergen och har en 2for1 så lyxar kanske till det med Plus på hemresan så grabben och sambon får "lounga" lite för första gången. Ser lite oklart ut om det finns någon lounge där om man åker i Plus..någon som vet hur det ser ut om man åker i Plus..verkar vara temporärt stängd men inget står hur länge....

Sen kan jag väl besöka loungen på ARN innan jag åker vidare inrikes Sverige också? Landar man på T5 nu när man kommer från Norge så man kan besöka lounge där, vilken gäller då om man har SAS plus?
Loungen på Bergens flygplats är ingen SAS eller Star Alliance lounge, så flyger du med SAS har du inte tillgång till den (SAS tog bort access till tredjepartslounger för många år sedan). Mer info om access finns på https://avinor.no/en/airport/bergen-airport/plan-your-trip/bergen-lounge/
 

Sir Lemon

Medlem
Så här: Om ditt flyg från Bergen till Sverige är ett Wideroe och du har SAS Gold kommer du in på det. Är det ett SAS-flyg kommer du inte in.
 

Attachments

  • 145FA566-5152-43D1-A4D5-9DE2F570F5A1.png
    145FA566-5152-43D1-A4D5-9DE2F570F5A1.png
    403,7 KB · Visningar: 54

Sir Lemon

Medlem
Ah okej, får nöja mig med ett besök på ARN när jag har transfer då :) Tack för svar
Har du kollat vilket flygbolag du flyger med ut från Bergen då? Även om biljetten är SAS kan det vara Wideroe som flyger. Loungen på Bergen har fin utsikt ut över landnings/startbanan och enkel mat och ngt att dricka. Det besparade mig behovet av att äta (dyrt i Norge) före avfärd.
 

M.K

Medlem
Loungen i Bergen är stor och luftig med en riktigt trevlig värdinna. Ofta mousserande att dricka. Du behöver dock som redan sagts Amex Plat eller Widerøe flyg med EBG+

Varför inte köra mellanlandning OSL om dessa kriterier saknas? Då kan Ni besöka SAS bästa inrikeslounge och sedan SAS utrikeslounge med plus. Nya utbyggda Gardemoen är trevlig också att besöka.

Mvh från SAS fakirflight till CPH :)
 

flierman

Medlem
Loungen i Bergen är stor och luftig med en riktigt trevlig värdinna. Ofta mousserande att dricka. Du behöver dock som redan sagts Amex Plat eller Widerøe flyg med EBG+

Varför inte köra mellanlandning OSL om dessa kriterier saknas? Då kan Ni besöka SAS bästa inrikeslounge och sedan SAS utrikeslounge med plus. Nya utbyggda Gardemoen är trevlig också att besöka.

Mvh från SAS fakirflight till CPH :)
Hade gärna gjort det men har en 4-åring med och ska vidare inrikes sverige så blir så lång resdag. Får nöja oss med lounge på Arlanda och sen käka/dricka lite gott ombord :)
 
Toppen