Senaste nytt

Lounge access vid ankomst med SAS

[...]

Dessutom så är det en EBD-förmån och inte beroende på vilken serviceklass man flyger.

[...]

Såhär står det dock på flysas.com:

"When arriving in SAS Business or SAS Plus directly from Asia or the US on a SAS flight, you have access to the SAS Lounges (except for SAS Gold Lounges) in Stockholm, Oslo, Copenhagen and Chicago."

Well,
Helt värdelöst vet jag inte om jag håller med om, Inte så mycket SAS kan göra åt det med nuvarande infrastruktur och regler.
Ankomst Arlanda med SAS Business innebär alltså ankomst från EWR/ORD/MIA.

Inte särskilt många procent/numerär av ankomster på ARN.

Dessutom så är det en EBD-förmån och inte beroende på vilken serviceklass man flyger.

Antalet EBD som ankommer ARN från longhaul är troligen fler än de som åker business.
Antalet EBD som ankommer ARN från longhaul, inte har en anslutning och vill nyttja ankomstlounge tror jag är ytterst få. Troligen inte så många som ska direkt till jobb/möte utan att passera sitt hem killgissar jag är en max ett tiotal per år

Visst, det är inte optimalt och hemsidan kanske kunde förtydliga. Men jag tycker inte det är helt värdelöst. Det finns andra saker som är helt värdelösa och förtjänar uppsträckning innan EBD som ankommer från longhaul får nyttja lounge :)
Problemet är väl att man tillhandahåller en tjänst som inte existerar. Loungetillgång är för EBD vid ankomst men på longhaul har Business också tillgång till lounge. För mig är denna förmån värdefull då jag anländer på morgonen och kan duscha innan jag beger mig till hotellet.

I alla fall tidigare har man kunnat gå igenom säkerhetskontrollen efter ankommande passkontroll utan ett anslutande flyg om man uppgett att man ska besöka en butik i transitområdet. Swedavia vill sälja parfym...
Har också kommit igenom tidigare men inte denna gång. Enbart connecting flights och ville inte acceptera något annat.

Problemet är väl att man tillhandahåller en tjänst som inte existerar. Loungetillgång är för EBD vid ankomst men på longhaul har Business också tillgång till lounge. För mig är denna förmån värdefull då jag anländer på morgonen och kan duscha innan jag beger mig till hotellet.
Duscha innan hotellet???? Jag skulle hellre duscha på hotellet. Duscha innan jobb eller annat förstår jag.

Toppen