Senaste nytt

Lounge access med SAS Businessclass på Newark

Jag tror att det beror på tid på dygnet, när jag åkte med SAS senast så var Senator loungen eoner mycket trevligare och lugnare än SAS. Men gången innan dess så tyckte jag det var riktigt lugnt och skönt hos SAS om än fattigt utbud.

Om man flyger business med sas och ska vidare inom usa ,får man tillgång till både sas och alla andra Star Alliance bolag's lounger ?

Tyvärr inte. Om du flyger United är det från Terminal A eller Terminal C. SAS och Lufthansa ligger i Terminal B.

Det finns transfers mellan Terminal C till Terminal A och B, samt från Terminal A till Terminal C. Jag tror inte det går att använda denna andra vägen: från Terminal B till C.

Med transfer menar jag en särskilt buss som går ”Airside” inte AirTrain som är ”Landside”.

Rackans då blir det united bara term c ,jaja får väll duga i fem timmar
Observera att du *inte* kommer in i United lounge för domestic genom att flyga business/first om det inte är transcontinental PS service.

Däremot om du har guldkort (med någon annan än United) så kommer du in.

Domestic Business Class Customers
Some member airlines offer lounge access if you are travelling in Domestic Business Class, however restrictions apply for Domestic Business Class passengers travelling with United Airlines in the USA. You will need to show your boarding pass in Domestic Business Class on a Star Alliance member airline operated flight departing from the local airport. You are not entitled to bring any guests.

Hur ska jag tolka detta ? ska jag chansa på newark och gå till United och se om det går ??

Tack för att ni ger tips och råd .

Domestic Business Class Customers
Some member airlines offer lounge access if you are travelling in Domestic Business Class, however restrictions apply for Domestic Business Class passengers travelling with United Airlines in the USA. You will need to show your boarding pass in Domestic Business Class on a Star Alliance member airline operated flight departing from the local airport. You are not entitled to bring any guests.

Hur ska jag tolka detta ? ska jag chansa på newark och gå till United och se om det går ??

Tack för att ni ger tips och råd .
Om du flyger inrikes med United så måste du ha ett guldkort för att komma in i loungen, eller köpa dig in. Det finns några varianter på hur man köper sig in.

Har vart inne på dom hundra gånger blir inte klok någonstans,
United Business A boarding pass for travel in United Business

Customers traveling internationally in United Business may access United Club locations at departure, connecting and arrival airports along their eligible same-day routing.

Customers on premium transcontinental flights may only access United Club locations at the origin and destination of their premium transcontinental flight.

eller
International business class on a Star Alliance member airline A boarding pass for travel in international business class on a Star Alliance member airline
Customers may only access a United Polaris lounge at the departure airport for their international business class flight.

Då borde det gå men men det är inte hela värden om det inte går

Toppen