Senaste nytt

Lounge access med Aegean Gold vid flyg med Widerøe

Dr. Miles

Expert
Men Wideroe ingår ju i SAS koncernen där SAS är medlemmar i *A. Så betyder det då att trots att de ingår i samma koncern som en *A medlem- att man inte tjänar EB poäng eller har loungeaccess? Det låter ju väldigt konstigt i mina öron??!!

Det är inte relevant om det är ägd av SAS. Wideroe är inte Star Alliance medlem.

T ex Star Alliance Gold har inte tillgång till lounge när man flyger Silk Air eller Virgin Atlantic i Economy class trots att de ägs av Singapore Airlines.
 

Magino

Medlem
T ex Star Alliance Gold har inte tillgång till lounge när man flyger Silk Air eller Virgin Atlantic i Economy class trots att de ägs av Singapore Airlines.
Tänk om det ändå var så att man fick tillgång till Clubhouse när man flyger VS som *Guld, drömma kan man ju alltid göra.
 

henkedio

Medlem
Loungeaccess med A3 Gold vid flight med Wideroe

Kul att representanter för både wideroe och SAS inte vet vad som gäller. Har varit i kontakt med SAS chat innan när jag hade frågor, och det var lika illa då.
 

henkedio

Medlem
Det är härligt med trista telefonmöten, då kan man ge sig på SAS chat igen. Även denna gång är det roliga svar. Agehall lär få sig ett skratt igen.

Du skrev: Hej! Jag ska i början av oktober resa från Köpenhamn till Sandefjord med SAS/Wideroe. När jag då kommer till Köpenhamn, har jag loungeaccess med ett Star Alliance Guld-kort?
Gustaf: Dröj, tack.
Gustaf: Ja, du kommer ha tillgång till loungen,
Du skrev: Även fast det inte är Eurobonus Guld?
Gustaf: Ja, det stämmer.
Du skrev: Perfekt, tack så mycket.
Gustaf: Inga problem! Välkommen åter!
 
Toppen