Senaste nytt

Lounge access Amsterdam Schiphol som Star Alliance Gold (SAS EBD)

Jacob

Medlem
Att loungen kommer upp på Star Alliance webbsida beror på att något flygbolag inom Star Alliance (i detta fall LOT) har kontrakterat KLMs lounge i Amsterdam. Du kommer enbart in där om du reser med detta flygbolag, vilket då även inkluderar Star Alliance guld.

Det finns åtskilliga liknande exempel i världen. På Arlanda använder som exempel TAP och Ethiopian Airlines av någon anledning Menzies Business Lounge som du kommer in i om du flyger med någon av dessa två. Men du kommer inte in om du flyger SAS eller Lufthansa.
 

agehall

Medlem
Precis, jag blev bortkollrad när du fortsatte att prata om din *A-status. Flyger du KLM kan du vara Pandion hos SAS och HON hos LH - KLM kommer fortfarande att tycka att du är en helt vanlig ivory-medlem hos dem...
 
@Jacob tack för din ypperliga förklaring!
När jag tittar närmre på *A-lounge finder ser jag ju att det är LOT som kontrakterat KLM loungen!

Ibland är man för snabb för sitt eget bästa
Servisair är även lounge No26 vilket är samma som Menzies, så nu är hela mysteriet löst!

Tack också @agehall
 

Jonas C

Medlem
Hmm, hur var det @Jonas C utnyttjade loungen då? SAS-biljett och uppvisande av FBG? Det var ju en helt ologisk kombo iaf. :)
Precis, när jag bodde i Rotterdam och hade FBG utnyttjade jag loungen en hel del. Jag kunde t.ex komma in med SAS, SWISS och Turkish boarding kort ett antal gånger, och likaså med gamla boardingkort vid ankomst. Rätt praktiskt att stanna förbi loungen och käka lite middag innan tåget hem. Visade upp guldkortet först och sen drog jag boardingkortet under läsaren. Inte ett ögonbryn lyftes ;)
 

Fredrik

Medlem
Ditt guldkort hos Star Alliance är inget värt hos KLM då de är medlemmar i Skyteam. Däremot kan, vilket verkar vara fallet, SAS ha köpt in loungetjänsten på Schiphol från KLM. Men då gäller det med SAS-biljett.
 
Toppen