Senaste nytt

Loungeöppning Hilton Slussen ?

rsimon

Medlem
Officiellt 2022-04-20:
820F66CB-A70D-417E-AC68-3F10AEDA411A.jpeg
 

rsimon

Medlem
Ikväll när jag pratade med receptionen fick jag veta att man verkar ha konkreta planer på att avveckla loungen på plan 4 och flytta ner den till området där den låg som provisorium fram tills nyss. Anledningen var överbelastning på plan 4 till följd av många fler gäster med status.

Fortsättning följer.
 

fcx

Medlem
Ikväll när jag pratade med receptionen fick jag veta att man verkar ha konkreta planer på att avveckla loungen på plan 4 och flytta ner den till området där den låg som provisorium fram tills nyss. Anledningen var överbelastning på plan 4 till följd av många fler gäster med status.

Fortsättning följer.
Det blir ju lite märkligt, med tanke på att det området annars är bar och restaurang där det (före corona) var rätt högt tryck.
 

Berglund

Medlem
Det blir ju lite märkligt, med tanke på att det området annars är bar och restaurang där det (före corona) var rätt högt tryck.
Det är ju också ett sätt att ”bjuda”... Om det finns färre eller inga lediga sittplatser, då stannar inte ”loungegästerna” så länge. Det blir också billigare med samma personal som redan är på plats i baren/restaurangen.

Men dem gör naturligtvis det här för vår säkerhet ock komfort!
 

GOTBound

Medlem
Det är ju också ett sätt att ”bjuda”... Om det finns färre eller inga lediga sittplatser, då stannar inte ”loungegästerna” så länge. Det blir också billigare med samma personal som redan är på plats i baren/restaurangen.

Men dem gör naturligtvis det här för vår säkerhet ock komfort!
Dito.

En lågoddsare bör vara att resturang-loungen enbart kommer vara öppen 17:30-20:00 dvs. möjlighet till nyttja loungen för varm eller kall dryck samt en stunds avkoppling under dagtid försvinner.

Jag personligen gillar även möjligheten att arbeta från lounger över hotellrum så länge Teams-möten eller telefonsamtal inte är inblandande.
 

micsjo

Medlem
Anledningen var överbelastning på plan 4 till följd av många fler gäster med status.

Fortsättning följer.

Då kan de ju kolla lounge-beläggningen på Hilton Venedig. Permanent överbelagd. Eller cirkusen med 5-10 barnsfamiljer i den väl tilltagna loungen på Hilton Istanbul. Ingen av dem skulle aldrig drömma om att göra den mindre tillgänglig som lösning på problemet.
 
Toppen