Senaste nytt

LOT börjar ta betalt för mat och dryck i Economy...

Palazzi

Medlem
LH Group kör trials om betalning för nödutgångsplatser på OS longhaul. LX website är redan förberedd för det, det står än så länge bara kostnad 0 när man väljer säten.

OT: Som tur är behöver man ju inte flyga i ekonomiklass :). BA, LX, Aegean & Air France leverar fortfarande en bra upplevelse inom Europa i C (kanske någon mer?). Tycker själv att Aeroflot innebär en för stor omväg, även om jag hört mycket positivt....
Hur är TAP inom Europa i C?

Detta problem med LOT tror jag bara är temporärt, då jag misstänker att bolaget inte kommer finnas i nuvarande form värst länge till
 

Palazzi

Medlem
Kan det möjligtvis ha att göra med att du har ditt Senator kort inlagt i bokningen?



Det går faktiskt att boka Turkish Airlines till vissa destinationer inom Europa via IST (t.ex ATH och BUD, m.fl). Kanske inte den snabbaste vägen, men jag flyger dem gärna ;)

Inom Europa med TK är inte ett alternativ för mig. Känns lite konstigt att passera slutdestinationen med 3h flygningar innan man vänder tillbaka :p
Något fel på ekonomiprodukten kunde jag iofs inte hitta :)
 

A380*G

Medlem
OT: Som tur är behöver man ju inte flyga i ekonomiklass :). BA, LX, Aegean & Air France leverar fortfarande en bra upplevelse inom Europa i C (kanske någon mer?). Tycker själv att Aeroflot innebär en för stor omväg, även om jag hört mycket positivt....
Hur är TAP inom Europa i C?

Detta problem med LOT tror jag bara är temporärt, då jag misstänker att bolaget inte kommer finnas i nuvarande form värst länge till

Även SQ levererar C inom Europa, iaf hårdvaran. Mot vad alla andra anser så levererar LH också tack vare sitt ständiga professionella bemötande.
 

Concorde

Founding Member
Inget överraskande med tanke på LO's ekonomiska sits. (Insolventa utan frekventa statliga bidrag som ännu inte godkänts av EU).
5 Dreamliners och en 767 parkerade på WAW idag. Ser fint ut i alla fall :)
 

Bonden

Medlem
Priserna skrämmer väl inte direkt, men känns lite omständigt att behöva betala för sådana "småsaker" ombord... LOT har aldrig varit ett alternativ för min del (testat en flygning) och kommer troligen inte bli det i framtiden heller.

Jag är ett fan av LOT C produkt ( I europa), bra mat, alert service, bra garderob. Åkte med swiss lite senare samma dag och det var bra mycket tråkigare. Ge dem en chans till tycker jag!
 

Palazzi

Medlem
Jag är ett fan av LOT C produkt ( I europa), bra mat, alert service, bra garderob. Åkte med swiss lite senare samma dag och det var bra mycket tråkigare. Ge dem en chans till tycker jag!

Jag åkte i ekonomiklass :eek: Jag ska absolut testa deras C, om det ska vara en angenäm upplevelse :)
 

johansch

Medlem
Jag har flygit en hel del ARN-WAW-WRO med LOT i Economy. Tycker man bara brukar få en liten mörk kexchchokladbit och dryck varje gång.
 

Jacob

Medlem
Jag har flygit en hel del ARN-WAW-WRO med LOT i Economy. Tycker man bara brukar få en liten mörk kexchchokladbit och dryck varje gång.
Från Skandinavien brukar det vara en smörgås samt drycker (inkl vin och öl), kaffe och te samt slutligen kexchokladbiten som kallas Prince Polo. Kexchokladen finns dock även i samtliga lounger i Warszawa.

Trist utveckling, jag har flugit åtskilliga gånger med LOT och tyckt det varit en helt OK upplevelse.
 

fly4fun

Medlem
Från Skandinavien brukar det vara en smörgås samt drycker (inkl vin och öl), kaffe och te samt slutligen kexchokladbiten som kallas Prince Polo. Kexchokladen finns dock även i samtliga lounger i Warszawa.

Trist utveckling, jag har flugit åtskilliga gånger med LOT och tyckt det varit en helt OK upplevelse.

Onödigt vetande. Den polska kexchokladen Prince Polo är även väldigt populär på Island och jag har fått den serverad varje gång jag flugit med Air Iceland. Prince Polo - Wikipedia, the free encyclopedia

LOT har även meddelat att man bytt cateringbolag så även om det kommer kosta, så kommer matutbudet bli bättre och större från och med idag.
 
Toppen