Senaste nytt

Los Angeles - vad göra och se? Var bo?

Patrik

Medlem
Shore Hotel i Santa Monica (precis vid pier:en), boka rate med frukosten som är grymt bra! Och som flera skrivit redan, hyr cykel!
 
  • Gilla
Reactions: jsn

jsn

Medlem
Kort återkoppling från min sida:
Bodde på Shore hotel - trevligt hotell! Rekommenderas om man bor i Santa Monica! Kunde inte boka rate med frukost inkluderad, men käkade första frukosten där iaf. Den var bra om än inte outstanding. Myycket trevlig och hjälpsam personal, både bakom disken och Conciergeerna.
Lånade cykel på hotellet både fredag förmiddag och söndag förmiddag. Funkade utmärkt, och jag är förvånad över hur väl utbyggt cykelinfrastrukturen var och hur många som faktiskt cyklade där. Cyklade utefter Santa Monica Beach så långt det gick norrut samt ner till Marina Del Ray och venice Beach. Var även förbi kanalområdet i Venice.
På lördagen tog jag Trikken in till Downtown där jag tog tunnelbana till Hollywood and Western. Gick därifrån upp till Griffith Observatory. Man kan gå genom parken nästan hela vägen, brant uppför men ändå trevligt. Och utsikten är helt klart värd vandringen. Sedan tillbaka ner till Hollywood Boulevard, och vänster mot stjärnparaden. Vandrade bort till Highland Avenue för ett besök på In'n'Out. Bra burgare, men jag förstår inte riktigt hajpen runt denna kedja, eller Drive-Through-kön på ca 200m...
Söndagen som sagt kvar vid kusten, hade funderingar på att återigen ta Trikken in till Downtown, men då de var Superbowl på eftermiddagen så spenderade jag förmiddagen lokalt.
Måndagen hängde jag på piren tills det var dags att ta sig ut till LAX strax efter ett. Bara sat och njöt av starkt solljus och hav-möter-himmel.
Summa summarum blev det mer tid i Santa Monica än jag tänkt mig, men det var det väl värt. Jag kände jag hade ett uppdämt behov av lugn, sol, strand och hav.
 
Last edited:
Toppen