Senaste nytt

Los Angeles 48h - tips sökes!

Philip G

Medlem
Hej!

Skall till LA i mars på en soloresa och skulle behöva lite inspel på Hotell och områden/kvarter att bo i, mat, barer/taprooms.
Gissar på att det är för kallt för att bada? Hoppas också givetvis att stan börjat reparera sig efter bränderna.

Schemat just nu som jag tänker är:

Dag 1:
Landar 15.30, tar en snabb taxi mot Venice.
17:00: Check in på något hotell nära Venice beach.
17:30: Taxi/promenad till In N Out Burger, käka
19:00: The Propagator, testa olika öler
21:00: Tillbaka till hotellet

Dag 2:
09:00 Frukost/morgonjogg längs stranden
11:00 Check out, taxi mot Downtown (Arts district)
12:00 Check in nytt hotell
13:00 Utforska Arts district, besöka 2-3 taprooms (Angel, Smoke city, Arts dist brewing) i området, lunch
18:00 Taco! Något riktigt autentiskt.
20:00 Bar?
21:00 Sova

Jag hade bott vid flygplats/El Segundo och sen åkt taxi dit jag ska. Priserna vid Venice är oftast skyhöga, men har du ekonomin för det och tycker det är värt det så kör på det.

Jag hade dock inte hållit på och byta hotell för 2 nätter.

De bästa bryggerierna hittar du ner mot Manhattan Beach och områdena där omkring. Propagator är stabila om man är vid MdR. Tar du dig till Venice så har du Library Ale house som är grymma och rakt över gatan har du burgare och bra öl på burk på Heavy Handed.

Culture Brewing vid Manhattan Beach, Monkish, Cellador, Smog City vid Redondo är alla bra ställen.
Gillar du hög musik och hårdrock med mycket locals är det Najas Place vid Redondo beach du ska besöka.

Själv skippar jag DT, inget som intresserar mig där. Men bra burgare hittar du på Amboy (en av världens bästa enligt burgerdudes) och Howlin ray ligger också där. Ölmässigt har du Highland Park där omkring och mina LA vänner förespråkar Benny Boy Brewing (aldrig varit där själv).

En sak att tänka på är att Taxi inte är lättast att få tag på alls i LA, speciellt inte kring Venice Beach. Vi gjorde misstaget att gå dit från Santa Monica med planen att ta en taxi tillbaka bara för att bli informerade om att det inte gick taxis där längre. Uber sa de ibland kom dit men ofta uppåt 1h väntan.

Varit i Los Angeles nästan varje år, bor alltid ute i Marina del Rey. Har aldrig behövt vänta mer än 5 minuter på Uber eller Lyft någonstans. Däremot kan det löna sig att jämföra de två när man skall åka, det kan skilja rätt mycket i pris.

Om du är bilintresserad kolla in The Petersen Automotive Museum.
Om du är konstintresserad, kolla in Olafur Eliasons utställning OPEN på Moca.

Skjuta med på vapen på LA Gun Club?

Last edited:
En sak att tänka på är att Taxi inte är lättast att få tag på alls i LA, speciellt inte kring Venice Beach. Vi gjorde misstaget att gå dit från Santa Monica med planen att ta en taxi tillbaka bara för att bli informerade om att det inte gick taxis där längre. Uber sa de ibland kom dit men ofta uppåt 1h väntan.
Har varit i LA säkert ett 20-tal ggr senaste 5 åren och har aldrig haft problem att få tag på Uber/Lyft någon stans i LA, och framförallt inte i Santa Monica/Venice/Mdr. Aldrig väntat mer än 10 minuter. Att ta en vanlig taxi känns lite tidigt 2000-tal, alla åker med dessa "taxitjänster" nuförtiden.

Vill man ha lite kul kan man ju testa Waymo också för självkörande bilar.

Toppen