Vaniljvodka
Medlem
Behöver det vara longhaul? Är det poäng/kr eller restid som är viktigast? Vill du se något på destinationen eller en ren MR?
Eftersom du har ganska få dagar du vill åka hade jag tittat på Lufthansa i D-klass på ARN-FRA-MUC-Europa. Då får du fasta poäng oavsett sträcka och det går många flyg. I D-klass ger det dig 10'000p. 2000p för enkel i Europa och 1000 p för enkel inrikes i Tyskland. Exempelvis går det att åka till Athen för 7464 kr.
Tack för förslag, men jag har ingen lust att betala så mycket för business på short haul. Hårdvaran är viktig för mig och den får man inte intra-Europa.
Så nej, ingen renodlad mileage run. Stolen / kabinen är viktig, samt delvis destinationen. Vill antingen åka nånstans där jag kan få några dagars värme eller bara till en rolig storstad. Gillar New York och Hongkong, är tveksam till om jag kommer ha kul själv i en stad som Peking.
Allra bäst vore att hitta nåt med avresa 19:e eller 20:e men just nu verkar det endast vara Peking med LOT i C som alternativ och det är jag inte så sugen på. Tokyo hade varit roligare men de verkar inte flyga dit i december.
Inser att jag är väldigt picky och troligtvis kommer få svårt att hitta nåt med mina specifika krav.