Jag skulle inte vidare när jag åkte, så jag kan inte svara 100%.
Min första gissning var att det helt enkelt inte existerar en process mellan BA och AA för dessa 2x 32 passagerare per dag. Tänkte att det skickas 7x B747-400 plus Iberia till T7 varje dag, och eftersom alla dessa passagerare måste ta ut sitt bagage på utrikes delen av T4 och ta med dig detta vidare till drop-point, så skulle det vara logisk.
Men sen kom jag ihåg att bagaget kommer ut vid (den hemska) inrikes delen av T7 där UA och US också får sitt bagage. Så om det UA kan transferera väskor direkt till AA, borde BA också lösa detta.
När jag nu läser Kricka igen: Något b-pass kunde man inte ge mig vare sig på ARN eller LCY men Prio-Check-in hos AA är mycket smidig på JFK. Vet inte om bagagefrågan kan bero på att min AA-resa låg i en Separat bokning ? så slår det mig att det måste vara svaret. Frågan är; var väskan taggat ARN-LCY-JFK-IAD/DCA eller bara ARN-LCY-JFK? Jag hajar 100% varför det inte fanns en B/C, men om väskan var manuellt taggat med sista segment skulle det funka.