Senaste nytt

Load Factor på flygplan

Ethiopian behåller en relativt tät tidtabell till Arlanda med dagliga avgångar med deras dreamliners, beläggningen är vad jag hört ganska låg för det mesta, men att de flyger tillräckligt med gods så att det blir lönsamt.

Går inte de flesta Ethiopian-flighterna via antingen Wien eller Frankfurt? Det ändrar nog bilden på load factor högst avsevärt.

Jag har varit med om att en Singapore Airlines A380 flight var i princip helt fullbokad (inte på seatmap utan bokningsklasser) några timmar innan avgång, när jag gick ombord var jag nästan själv i Business Class.

Jag har varit med om att en Singapore Airlines A380 flight var i princip helt fullbokad (inte på seatmap utan bokningsklasser) några timmar innan avgång, när jag gick ombord var jag nästan själv i Business Class.
Seat mapen I Suites är helt fullbokad på min flight SIN-HKG på onsdag. Ska bli intressant att se om kabinen kommer att vara full...

Skulle man kunna tänka sig att BA accepterar förlust på kort sikt på en tillväxtmarknad (Indien) för att kunna bygga upp kundrelationer för framtiden?

Toppen