Framme i Frankfurt! Resan från Zurich till Frankfurt blev ju lite försenad. Vi kom iväg drygt 30 minuter sent. Pilot flög dock in 15 så det blev endast en 40 minuters flygning. Services blev inställd för ekonomi men vi i business fick en trevlig lunch med lax, räksallad, melon och någon pate. Vi var 9 rader business så personalen fick jobba hårt för att servera oss på den korta tiden.
Väl framme i Frankfurt blev det en runda in på First Class Lounge för att kolla lite hur det ser ut där. Mycket trevligt och det hade varit helt ok att stanna där ett antal timmar... Kollade in baren och den var minst sagt välfylld. Hittade en gammal favorit i Bunnahabhain 18 year som jag fick prova under tiden jag gick runt och kikade. Kollade lite med personalen när det gällde hur man hittade till First Class Terminal (finns inga skyltar dit) och till och med de hade lite svårt att förklara enkelt. Väl på språng var det faktiskt inte så farligt; baggage claim, ut genom första dörren och gå vänster förbi taxibilarna...
Vid ankomsten till FCT tas du emot det som kommer bli din personliga värd. De tar hand om pass, boardingkort och visar runt dig i loungen. Säkerhetskontrollen tas också hand om här vilket är mycket smidigt. De håller också koll på när du ska boarda så du behöver egentligen inte bry dig efter du kommer hit. På boardingkortet står det boarding 17:05 och enligt min värd kommer de och hämtar runt 17:10. Då blir man direkt utkörd till planet från loungen, förhoppningsvis i en Porche eller Mercedes AMG (de har någon minibuss också om det är mkt folk men det hoppas vi inte på).
Nu avnjuts lite Champange tillsammans med
@kaktusen och det är strax dags för lite käk. Bilderna nedan är från dels flyget från Zurich till Frankfurt, dels från First Class Lounge. Bilder från FCT kommer senare....
Lunchen på planet. Helt ok, förutom patén som jag inte var riktig ok med.
I baren på FCL finns det också lite godisutbud...
Trevliga sittplatser...
... och bra utsikt
Middagsdelen med a la carte...
... eller buffé
Cigarrloungen i FCL. Ska se om jag inte kan utnyttja FCT's version snart...
Bra utbud i baren. FCT hade ännu bättre men det tar vi nästa gång.