Senaste nytt

Livetråd för Invigningsresa till BC.se loungehörnor

Dags att tömma minneskortet och sätta kamerabatterierna på laddning. Blir en kameraväska att bära runt imorgon, minsta bagage jag haft på en 4-leg-resa. :)

Hämtar cantona och GOTATH imorgon bitti vid 7 och drar sedan mot en 7:55-boarding till ARN.

Mitt rekord är 1h från sängen hemma till stol ombord, inkl dusch. Kan väl säga att det var tur att det inte var några vita bilar med blå lyktor på taket ute den dagen...

Back in the good old days, det vill säga innan september 2001 åkte jag från Vasastan för morgonflyget 07:10 till Oslo med bilen ca 06:15, parkerade i garaget vid T5 06:40 och säkerheten var mellan där SAS incheckningar är idag. Var vid gaten senast 06:55, och eftersom man inte behövd BP löste allt sig om jag inte hade checkat in. Saknar detta....

Those were the days. Min run var 2010. Jag var på väg till mitt första möte med mitt då nya jobb och försov mig... Det var inte läge att missa den flighten...

Hänger på temat. Vaknade 20 minuter efter tänkt upphämtning. Packade väskan, som jag självklart inte gjort kvällen innan då jag prioriterade öldrickning, och sprang ner till bilen. Min chaufför, som annars körde lugnt och stilla, stod bara där och skakade på huvudet och när vi satt i bilen slog han på varningsblinkers och körde full fart genom stan och ut till Chongqing Airport. Min flights incheckning var egentligen avslutad när jag kom fram men det ringdes lite och jag kunde därefter springa igenom prio security och bort till min gate. Vrålsist ombord men de väntade på mig. Tack Air China. :)

Jag åker hemifrån runt 0800 och dyker upp i SL runt 0900. Flygbussarna får äran att ta mig till ARN.. Ses vid bordet!

Toppen