Senaste nytt

Livetråd för Invigningsresa till BC.se loungehörnor

Jag kände inte riktigt igen mig i CPH. :confused:

Kan ingen ritkunnig göra en karta över respektive lounge, och markera BC-hörnan med kryss, som på gamla hederliga skattkartor? :)

Inget jag orkar ge mig in på egentligen men deras policy är enligt SAS att INGEN får åka i cockpit.
Detta svar har jag fått säkert 10 gånger..

Aja.. har slutat flyga SAS förutom en gång vartannat år.. typ.
Hycklarbolaget förtjänar inte mina pengar. :)

Skall man klaga publikt och slänga ur sig sådana kommentarer (i alla fall i ett forum likt detta) kan man tycka att förklaringen faktiskt är nödvändig. :)

Svårt att kommentera det, men det händer ofta att "folk" åker i cockpit, där folk aldrig i min erfarenhet har varit vem som helst.

Norwegian startade från OSL just innan oss. Satt i CP och såg dom ta av på rulllbanan. DY kärran skulle som vi till CPH. Då DY kärran skulle landa under inflygningen, såg piloterna i cockpit där jag satt, på sina instrument att DY låg alldeles för långt till höger om inflygningslinje. Dom kallade dom för amatörer och började berätta om DY problem med två nationaliteter på piloterna i cockpit. Tydligen var det en estländare och en Norrman i DY. SAS piloterna jag satt med var väldigt tydliga med riskerna av att ha två olika nationaliteter och kallade det rent farligt. Det inte för dom inte kan prata Engelska med varandra utan helt enkelt av sociala faktorer och behovet av samma språk i krissituation.

Toppen