Senaste nytt

Livet som fraktkurir (Liverapport)

Tidig morgon, klockan va 05:15 lokal tid när man steg upp... Nu incheckad och har än så länge seatblock på flyget.

Frukosten i Nordea Loungen här på Tallinn flygplats var inte alls imponerande.
image.jpg

image.jpg

image.jpg
 
Landade 15 min före tidtabell 07:00, 15 min före jag startade lokal tid i Tallinn :)

Nu på Arlanda express på väg hem. Estonian air är väldigt simpelt ombord, dock att dom frågar om man vill ha en öl klockan 07:30 på morgonen ger mig bara mer huvudvärk.
 
A

Aurora

Guest
wow, estonian flyr TLL-ARN selv? Nå snør det i helvete :O
 
Härlig rapport! :) Får man någon slags lön? Traktamente?
Ännu bättre - man får ju miles!

Man får alla miles när man gör dessa jobb självklart är det en av sakerna. Dock så går ibland inte resorna som man planerat som igår när man missade planet och knappt får någon tid på destinationen utan de bara är att sova och åka hem igen. Men det är just spänningen i de hela att inte veta när man skall åka utan de bara dyker upp :)

Inget traktamente, firman står för nödvändigaste mat, hotell och transporter till och från flygplatsen. Vill du stanna kvar längre på orten du levererat paketet är de möjligt om inte biljetten sticker iväg skyhögt på de datum du vill resa hem, då måste du dock betala för hotell och alla dina kostnader själv resterande vistelse. Bortsett från hemresan och resan till flygplatsen.
 
Såg att frågan ställdes men inte blev besvarad så jag försöker igen. Hur får man detta jobb?
Eller snarare:
Vem(eller vilken typ av företag) jobbar man för? DHL och liknande?
Och är det svårt att få? Antar att det inte finns så många tjänster.
 
Såg att frågan ställdes men inte blev besvarad så jag försöker igen. Hur får man detta jobb?
Eller snarare:
Vem(eller vilken typ av företag) jobbar man för? DHL och liknande?
Och är det svårt att få? Antar att det inte finns så många tjänster.

Jag känner som sagt en herre på en av dom större fraktbolagen som jobbar inom specialleveranser. Du kan inte bli anställd på heltid då det kan gå en hel månad eller två utan att någon resa blir av. Svårt att få vet ja inte riktigt, nu känner jag en person som just jobbar med de och är man flexibel nog som jag är så får man oftast förfrågningar från honom.
 
Toppen