Senaste nytt

Liverapportering om flighter

Japan Airlines kör med två st 777-300 från HEL till HND nu. Antar F-kabin finns på båda. Samtidigt tycks bara Finnair "våga" flyga rakt över nordpolen till HND och NRT.

Visa bifogad bild 165654

Det där måste väl bero på att JAL haft en kärra stående på backen i en dag? Det är ju samma flightnummer (JAL48). Enligt tidtabellen tror jag JAL har 5 flyg/vecka från Helsingfors.
 
Hälsningar från SK910 som hamnade i Edinburgh istället för Köpenhamn. Problem redan från start med trasig APU och 2.5h försening ut från EWR. Sedan dog tydligen generatorn i ena motorn under flygning och piloterna valde därför att gå ner i Skottland. Odramatisk landning och lugnt ombord.

IMG_9781.png
 

Attachments

  • IMG_9779.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 48
Hälsningar från SK910 som hamnade i Edinburgh istället för Köpenhamn. Problem redan från start med trasig APU och 2.5h försening ut från EWR. Sedan dog tydligen generatorn i ena motorn under flygning och piloterna valde därför att gå ner i Skottland. Odramatisk landning och lugnt ombord.

Visa bifogad bild 166844
Hur blev resten av dagen? Kilt och haggis eller kom några av er vidare? Ser att SAS slängt in lite extra kärror under eftermiddagen.
 
Hur blev resten av dagen? Kilt och haggis eller kom några av er vidare? Ser att SAS slängt in lite extra kärror under eftermiddagen.
Blev tyvärr bara en rätt seg dag på flygplatsen i Edinburgh, landade precis i Köpenhamn drygt 10 timmar sena.

Men kudos till SAS som jag tycker skötte det riktigt bra. Bra info från kapten och crew ombord och vi hade ombokning i appen innan vi kom av planet. De skickade två A320 att hämta oss med beräknad avgångstid ca sex timmar efter att vi landat i Edinburgh. Skulle tro att alla pax kunde åka vidare under dagen. Lite strul med att checka in igen och väntetid innan vi kom i luften, men det kan man inte klandra SAS för.

Som flygnörd ändå lite kul att få pricka av en squak 7700 och diversion av listan. Men det räcker gärna med en gång
 
Toppen