Liverapportering om flighter

AABack2ARN skrev:Har någon sett om British Airways A319 G-DBCG fortfarande står ute på Arlanda? Den landade den 02AUG och hemresan var inställd. Bekräftad cancellering på grund av Tech. Men den har inte rört på sig sedan dess enligt FR24. Står den således kvar på Arlanda? Eller har den "flugit under radarn" (pun intended) och är hemma i England igen?Klicka för att utvidga...
Hade fel på hydrauliken. Tester har utförts men hur de föll ut vet jag ej. Såg nu att den planerar att flyga till London ikväll, så då borde allt vara ok.

A380 skrev:Vad händer med Air china 732, 846? Hmm?Klicka för att utvidga...
Ngt tekniskt med FR24:s presentation (pga störningar?) över Ryssland. Kollar du nu ser ett Ural Airlines (som passerar ungefär samma ställe) likadan ut.

Ingen fara med CA732 och CA846.

Johan F skrev:De fick gå ner i AMS för att kolla kabintrycket, har inte läst hur det gick och huruvida de kommit ivägKlicka för att utvidga...
Planet SE-RSN är planerat att ferryflygas till Köpenhamn nu i kväll som SK9240. Antar att de fick hem passagerarna med andra flyg. Kanske med hjälp av nya kompisarna KLM.

Mr Basic skrev:Hade fel på hydrauliken. Tester har utförts men hur de föll ut vet jag ej. Såg nu att den planerar att flyga till London ikväll, så då borde allt vara ok.Klicka för att utvidga...

Jag såg det och att planet är planerat för flera flygningar i morgon (däribland åter till Stockholm som BA776/777). Så man får väl anta att den är helt fixad. En vecka stod den på Arlanda. Känns som ett bortfall i produktionen BA inte behövde med tanke på hur ansträngd deras flotta verkar vara just nu (om man skall tro FlyerTalk).

SK539, EI-FPX, vänder åter till CPH av oklar anledning.

img_7424-png.155895

Johannes Winberg skrev:Visa bifogad bild 155900Bra fråga, men det verkar fortsatt sin resa till Peking lite senare ..Klicka för att utvidga...

Maskinen flög CA732 som går mellan Rom och Hangzhou - en stad cirka 16 mil sydväst om Shanghai.

Därefeter användes den på den dagliga förbindelsen Hangzhou - Peking, CA1703.

Är väl helt normalt utnyttjande av den flygande materielen?

Läser man maskinens historik - tycks Hangzhou vara dess hemmabas.

Någon som har en susning om vad denna Bell 429 har för sig? Flyger ofta runt ovan stor-Stockholm i "knasiga" rutter.

bell429-jpg.157771

Det kan också vara en helikopter som besiktigar kraftledningarna. Vet inte om det är just den som är avbildad ovan men har sett en helikopter som flyger konstigt då och då. Senast för ett par veckor sedan var den uppe och surrade.

AABack2ARN skrev:Det kan också vara en helikopter som besiktigar kraftledningarna. Vet inte om det är just den som är avbildad ovan men har sett en helikopter som flyger konstigt då och då. Senast för ett par veckor sedan var den uppe och surrade.Klicka för att utvidga...

Nej just den där är en polishelikopter.

Jag bor under ett av varven de gjorde och den flög lågt och väsnades mycket när jag var ute med hunden. Trodde något hänt i området.

Vanligtvis brukar de inte ha transpondern synlig på Flightradar dock.

Ett Norwegian plan var meter från att glida i havet vid landningen i Molde ikväll, hal bana och blåst sägs vara anledningen. Kan tänka mig att piloterna hade rätt hög puls

original.jpg

JUST NU: Nära att krascha – i havet

Ett Norwegian-plan har kört av landningsbanan i Molde i hög fart, skriver Dagbladet . Flygplanet var bara meter från att hamna i havet.

favicon.ico

www.expressen.se

LPC123 skrev:Någon som är ombord på SK1804 och vet varför dom kör squawk777 och går ner i Paris?Visa bifogad bild 160968Klicka för att utvidga...
Rökdimma i cockpit och främre delen av kabinen, misstänkt elbrand. Kabinen förberedde på nödlandning men allt gick normalt. Brandbilar mötte upp, vi passagerare är nu evakuerade och bussas in till terminal men vi har inte fått info om vad som ska ske.

banditan skrev:Rökdimma i cockpit och främre delen av kabinen, misstänkt elbrand. Kabinen förberedde på nödlandning men allt gick normalt. Brandbilar mötte upp, vi passagerare är nu evakuerade och bussas in till terminal men vi har inte fått info om vad som ska ske.Klicka för att utvidga...
Var du ombord?

Back