Senaste nytt

Liverapportering om flighter

Har någon sett om British Airways A319 G-DBCG fortfarande står ute på Arlanda? Den landade den 02AUG och hemresan var inställd. Bekräftad cancellering på grund av Tech. Men den har inte rört på sig sedan dess enligt FR24. Står den således kvar på Arlanda? Eller har den "flugit under radarn" (pun intended) och är hemma i England igen?
Hade fel på hydrauliken. Tester har utförts men hur de föll ut vet jag ej. Såg nu att den planerar att flyga till London ikväll, så då borde allt vara ok.

Hade fel på hydrauliken. Tester har utförts men hur de föll ut vet jag ej. Såg nu att den planerar att flyga till London ikväll, så då borde allt vara ok.

Jag såg det och att planet är planerat för flera flygningar i morgon (däribland åter till Stockholm som BA776/777). Så man får väl anta att den är helt fixad. En vecka stod den på Arlanda. Känns som ett bortfall i produktionen BA inte behövde med tanke på hur ansträngd deras flotta verkar vara just nu (om man skall tro FlyerTalk).

SK539, EI-FPX, vänder åter till CPH av oklar anledning.
IMG_7424.png

Visa bifogad bild 155900
Bra fråga, men det verkar fortsatt sin resa till Peking lite senare ..

Maskinen flög CA732 som går mellan Rom och Hangzhou - en stad cirka 16 mil sydväst om Shanghai.
Därefeter användes den på den dagliga förbindelsen Hangzhou - Peking, CA1703.

Är väl helt normalt utnyttjande av den flygande materielen?

Läser man maskinens historik - tycks Hangzhou vara dess hemmabas.

Toppen