Jannes
Medlem
Hur gick det sedan?Tack, Janne. Vi är lite hispiga ska jag erkänna. Förmodligen helt i onödan![]()
Hur gick det sedan?Tack, Janne. Vi är lite hispiga ska jag erkänna. Förmodligen helt i onödan![]()
Precis sparkat av oss skorna på hotellrummet efter en klockren flight från Göteborg via Arlanda till New York.Hur gick det sedan?
Flygplanet som landar gör det samtidigt som rullbanan inte är fri, eftersom planet som ska lyfta ännu inte lyft? Något av planen, eller flygledningen, har uppenbart missat något.Hej
Någon som kan förklara det första som inträffar i videon?
"First clip=happened on 8 June 2024 and supposedly the Indian authorities have initiated an enquiry"
Finns det inga varningssystem?Flygplanet som landar gör det samtidigt som rullbanan inte är fri, eftersom planet som ska lyfta ännu inte lyft? Något av planen, eller flygledningen, har uppenbart missat något.
Mig veterligen finns det inte för den typen av missar, i alla fall är det inget som är utrullat överallt. Generellt sett så är man i händerna på flygledningen och som sista skyddsnät de landande piloternas möjlighet att visuellt se hindren på landningsbanan.Finns det inga varningssystem?