Senaste nytt

LIVE: SAS inaugural flight till Toronto, SK949 2 juni 2022

palmen

Moderator
Lite tur vid ankomst, öppnades precis en till passkontroll for EU medborgare när jag kom fram så hamnade först i kön. Ethiopian hade landat innan så 3 av 4 kontroller var för icke EU, ibland har man tur.

Var igenom allt och blev upphämtad 18 minuter efter touchdown på Arlanda, hemma ca 50 minuter efter man landat.
 

palmen

Moderator
Du får berätta hur petiga dem är med masken på vägen hem! Tråkigt med Maple Leaf loungen.
Mask ska vara på hela flighten till och från Kanada enligt deras regler. När vi kom till gate i Stockholm informerade de att man inte behövde den längre.

När man äter och dricker behövs självklart inte mask, men bad jag såg hade alla den på för det mesta. Var inga pekpinnar från crew att ta på den direkt när man ätit klart.
 

spritfet

Medlem
Mask ska vara på hela flighten till och från Kanada enligt deras regler. När vi kom till gate i Stockholm informerade de att man inte behövde den längre.

När man äter och dricker behövs självklart inte mask, men bad jag såg hade alla den på för det mesta. Var inga pekpinnar från crew att ta på den direkt när man ätit klart.
När jag åkte YYZ-ARN i lördags fick vi ta av masken när vi lämnat kanadensiskt luftrum.. Ditresan tvång hela vägen. Så det verkar hänga lite på dagsformen på crew
 

palmen

Moderator
Hur var sov/liggkomforten i A321lr jämfört med A330/350? Läst att sätena är smalare?
Funkade för mig på tronsäte, jag brukar köra typ 50-60% lutning så man halvt sitter upp, funkade bra for min del. Annars är ju första raden att föredra eller 2-säten för mest utrymme.

Utrymme för fötter ut mot gången
20220602_130803.jpg

Utrymme i tronsäte
20220602_114819.jpg
 
Toppen