Senaste nytt

[LIVE] SAS byter plan i Málaga

Vi fick lite ytterligare info när vi var i luften (1 timme och 15 minuter sena).

Vad jag förstår så la man om planeringen gällande vilket flyg som skulle vart i ett tidigt skede (vilket även @KalleSus skrev om). Dock planerade flygplatsen i Málaga enligt det gamla upplägget, vilket fick till följd att planet till Arlanda fylldes av passagerare som skulle till Göteborg (!). Att ett sånt misstag kan ske har jag faktiskt svårt att förstå, att ingen (ej heller av SAS-personalen) reagerar innan alla är på plats är faktiskt otroligt. Ungefär samtidigt slussas alltså även passagerarna som ska till ARN ut på bryggan framför planet till GOT…

När felet uppdagas så agerar man ändå bra när det gäller att flytta bagage och catering mellan planen, och till sist även passagerarna. Dock förbisåg man den lilla detaljen att uppskattningsvis 150 passagerare på väg mot ARN blev fast på bryggan i 40 minuter utan någon som helst info. Detta bad även ombordpersonalen om ursäkt för, och verkade tycka vara pinsamt. De uppmanade också passagerarna att klaga hos SAS om man ville ha ersättning – det var nog första gången jag hörde det ropas ut.

+1 på den - även om allt är relativt, men värre saker både har, och kan, inträffa.
Förlåt att gå OT, men vad har det med saken att göra? Finns betydligt värre saker som händer än att bagage blir försenade, flygbolag nekar ersättning eller att man blir nedgraderad från förstaklass till business. Ändå har vi många trådar om alla dessa saker. Det är väl klart att när 300-ish människor skall byta plan så kan det lätt upplevas kaosartat.

Toppen