Senaste nytt

LIVE-Reserapport - Japan - ANA B787 Business Class - Stockholm - Tokyo

Fick man pyjamas att behålla?
På ana's sida står det "Pajamas (free rental)" låter ju som man får lämna tillbaka.

Jag åker LH C på returen och där får man ju bara tröja så överväger om jag ska packa ner den jag fick senast i LH F.

Fick man pyjamas att behålla?
På ana's sida står det "Pajamas (free rental)" låter ju som man får lämna tillbaka.

Jag åker LH C på returen och där får man ju bara tröja så överväger om jag ska packa ner den jag fick senast i LH F.
När jag åkte returen HND-ARN så var det typ 7 pers i biz som fick tröjan. Alla var japanska affärsmän med ANA:s högsta status (var väldigt uppenbart i gate vid boarding).

Jag själv frågade aldrig, eftersom flighten är så lång och det inte finns first ombord så tog jag med egna "sovkläder". Har väl typ 10st LH F Pyjamas i garderoben.

Men ett tips att faktiskt ta med, Nobless apelsinchoklad. Crew var helt galna i det och man fick extra uppmärksamhet hela flighten :)

Hur är den loungen? Verkade inte vara speciellt stor, och bara konverterat/avspärrat gate-område så ingen vidare lokal.
Den är ganska liten men det var inte särskilt mycket folk. Tycker den var trevligt inredd med sköna fåtöljer och tydlig skylt med avgångar. Väldigt trevlig personal med bar och helt ok utbud av drycker. Frukosten såg inte jätte imponerande ut men ändå okej för att vara en lounge, jag käkade på Pontus innan jag gick hit. Om jag ska säga något negativt så hade de boarding calls på väldigt hög volym och dessa överlappade emellanåt och så behöver man gå ut för att gå på toa, även om den är precis utanför så är det ju bättre om loungen har en egen toa. Bör väl också säga att den inte ska förväxlas med 60 degrees bar som ligger precis utanför passkontrollen, tog en stund innan jag hittade. Men bara gå rakt ner mot F60+ så ser man den till slut, nästan längst ner i piren.
Väldigt nice att sitta där tills boarding kom upp på skärmen så kunde jag bara knata rakt in på planet sen utan stress.

Edit: stort plus för läsk på burk och vatten på flaska och bra utbud på det också.

Tyvärr tog jag inte så mycket bilder. Men här kommer några (prosecco i glaset).
IMG_8878.jpegIMG_8877.jpeg

Toppen