Senaste nytt

Live rapport: Oslo - Miami med SAS

palmen

Moderator
Vi passerar just nu södra delarna av Grönland. Kapten gick ut över högtalarna nyss och meddelade att utsikten var spektakulär och att det inte är vanligt med så klart väder över Grönland. Sällan har alla "gardiner" för fönstrena åkt upp lika snabbt ☺️.
De på höger sida hade tydligen bäst utsikt men inget jag gråter över. Sitter här med en Cloud Hopper och lite cashew nötter, molnen på burken är mer eller mindre de enda moln man ser...
 

jsn

Medlem
Vi passerar just nu södra delarna av Grönland. Kapten gick ut över högtalarna nyss och meddelade att utsikten var spektakulär och att det inte är vanligt med så klart väder över Grönland. Sällan har alla "gardiner" för fönstrena åkt upp lika snabbt ☺️.
De på höger sida hade tydligen bäst utsikt men inget jag gråter över. Sitter här med en Cloud Hopper och lite cashew nötter, molnen på burken är mer eller mindre de enda moln man ser...

Vi passerar just nu södra delarna av Island. Kapten gick ut över högtalarna nyss och meddelade att utsikten var spektakulär och att det inte är vanligt med så klart väder över Grönland. Sällan har alla "gardiner" för fönstrena åkt upp lika snabbt ☺️.
De på höger sida hade tydligen bäst utsikt men inget jag gråter över. Sitter här med en Cloud Hopper och lite cashew nötter, molnen på burken är mer eller mindre de enda moln man ser...

Hmm, åt vilket håll flyger du egentligen, och med vilken hastighet? Alternativt en viss Matrix-varning här?
 

palmen

Moderator
Hmm, åt vilket håll flyger du egentligen, och med vilken hastighet? Alternativt en viss Matrix-varning här?
Råkade skriva fel och det är väldigt slött nät just nu så det råkade bli 2 poster där bara den ena redigerades. Det var Grönland vi passerade.
 

Alf

Medlem
Vi passerar just nu södra delarna av Grönland. Kapten gick ut över högtalarna nyss och meddelade att utsikten var spektakulär och att det inte är vanligt med så klart väder över Grönland. Sällan har alla "gardiner" för fönstrena åkt upp lika snabbt ☺️.
De på höger sida hade tydligen bäst utsikt men inget jag gråter över. Sitter här med en Cloud Hopper och lite cashew nötter, molnen på burken är mer eller mindre de enda moln man ser...

Tack för trevlig rapportering. Du sa i början att cashew nötterna hade bytts ut mot mandel, hur är det egentligen. Själv hoppas jag att nötterna blir kvar, lättare att tugga cashew nötter än rostade mandlar när man är äldre. Jag åker linjen om en månad så det är intressant med lite info. Rapportera gärna om hur lång tid det tar att passera immigration. Det skulle vara någon ny typ av romdrink, har du hunnit testa den ännu. Du hinner, jag ser att ni för en stund sedan passerade in i Canada.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

Ormen

Medlem
Tack för trevlig rapportering. Du sa i början att cashew nötterna hade bytts ut mot mandel, hurvär det egentligen. Själv hoppas jag att nötterna blir kvar, lättare att tugga cashew nötter än rostade mandlar när man är äldre. Jag åker linjen om en månad så det är intressant med lite info. Rapportera gärna om hur lång tid det tar att passera immigration. Det skulle vara någon ny typ av romdrink, har du hunnit testa den ännu. Du hinner, jag ser att ni för en stund sedan passerade in i Canada.

Nötterna diskuteras här. I SAS höstmeny är cashew utbytta mot saltade mandlar.
 

palmen

Moderator
Tack för trevlig rapportering. Du sa i början att cashew nötterna hade bytts ut mot mandel, hur är det egentligen. Själv hoppas jag att nötterna blir kvar, lättare att tugga cashew nötter än rostade mandlar när man är äldre. Jag åker linjen om en månad så det är intressant med lite info. Rapportera gärna om hur lång tid det tar att passera immigration. Det skulle vara någon ny typ av romdrink, har du hunnit testa den ännu. Du hinner, jag ser att ni för en stund sedan passerade in i Canada.
Det är mandel som erbjuds, var bak till galley och frågade efter cashewnötter. De letade igenom 4 olika vagnar och hittade till slut 2 påsar som jag fick. Verkar som det var de sista de hade.
Rom har jag tyvärr inte fått smaka, har frågat men utan lycka, serveras bara i Businessclass.
Vi passerar in över USA nu, ca 3h kvar till Miami. Har roat mig med en film senaste timmarna, dags att gå på Mikkeller igen och den obligatoriska GT.

Förhoppningsvis är det lägre beläggning på resan hem så man kan uppgradera till Businessclass och testa det jag går miste om nu.
 

sembl

Medlem
Kabinen är ju full med gratisåkande bloggare som sas har bjudit in plus dig som betalar för det. Ser fram emot rapport på vägen hem.
 
Toppen