Senaste nytt

LIVE: Inställd flight från Oslo till New York med SAS

Japp. Samt den separata biljetten med United SFO-LAS. Menar du att jag kan räkna in allt det i den totala resekostnaden?
Jag kommer räkna med ALLT på denna resa och summera ihop kostnader (biljetter/hotell/mat etc) och inköp och se vad se säger. Jag har dock betalat 100% av resan och allt runt omkring med mitt Amex.

Mina 48h triggades igår kväll, så jag gick på ytterligare en shoppingrunda.
När jag vaknade i morse kom jag på ett litet problem som jag helt hade förträngt tidigare - jag betalade ju denna resa med en SAS-voucher på €500. Eventuellt så fick jag betala ett litet överskjutande belopp med Amex, men antagligen inte nog mycket för att Amex reseförsäkring ska gälla. FAIL.
Var kom vouchern ifrån, kan du ha fått den som ersättning från resa som var betald med amex?

I villkoren står det att en viss % av resan ska betalas med kortet så jag tolkat det också som att iaf samtliga flyg + hotell ingår i den kostnaden.

För amex elite står det:

Resan måste betalas till minst 75% genom American Express eller EuroBonus-poäng.

Man definierar "resa" som:

en resa utanför det land där Försäkrad är bosatt eller en resa inom det land där Försäkrad är bosatt och
som måste innefatta en flygning eller minst en förbokad övernattning på annan plats än där den Försäkrade bor. Resor kan vara i
upp till 60 dagar i följd eller sammanlagt upp till 120 dagar under varje 12-månadersperiod, och måste påbörjas och avslutas i det
land där den Försäkrade är bosatt.

Menar du att jag kan räkna in allt det i den totala resekostnaden?
I villkoren står det att en viss % av resan ska betalas med kortet så jag tolkat det också som att iaf samtliga flyg + hotell ingår i den kostnaden.
Jag hade en diskussion med Amex om detta när jag hade en betalat flygresa och hotell med olika kort. Enligt Amex (ja, jag vet, lex kundtjänst, men...) så gick det att räkna på flyg/hotell beroende på vad som petade mig över 75%. Det gick att enbart räkna flygresa eller både flyg&hotell. Om det bara gick på hotell är oklart, då det inte var aktuellt att fråga om.

Ringde till United nu. Väskornas sista scanning är fortfarande OSL. Fattar inte varför de inte skickade med SK907 igår morse 8/1 (eller vilken dag det nu blir Norsk tid).

Men de skulle iallafall lasta väskorna på LH865 till FRA imorgon (idag hemma) 9/1 och sedan vidare till IAD med LH418 och anländer LAS med UA461 imorgon kväll kl2120 lokal tid.

Vi måste ju byta hotell och har idag handlat lite saker så vi kunde utan problem köpa en ny väska och lägga in claim i formuläret på United hemsida. Nice!
Vet inte varför jag blev så exalterad för naturligtvis kom det inga väskor idag. De sa att de lastades på FI325 idag (som blev försenad ) och sedan FI628 (också försenad) till Seattle och därifrån med AS616 som ska landa ikväll kl9.28 i LAS. United bad om lite fler detaljer om innehållet i väskan så de kan se att det är rätt (TSA lås).

De frågade även om vi behövde något mer (shopping) och godkände ytterligare 50USD /pers utöver de redan inköpta resväskorna. Vi tackade vänligen nej till detta och vi köpte även billigare resväskor. Vill ju inte utnyttja systemet!

Så väskorna kanske kommer, lagom till vi ska åka hem så man behöver kånka på 4 bagage. Tur man blev EBG helt plötsligt så vi får med oss allt bagare utan att betala övervikt etc.

Välkommen till ett kylslaget LAS Vegas.
Själv kom jag precis "hem" till Excalibur.

Vi gick igenom Excalibur flera gånger igår. Bodde ju på Luxor en natt.

Häftigt hotell måste jag säga men iom att hissen går under snedtak så fanns bara plats för 4 hissar i ena hörnet vilket gjorde promenaden till rummet väldigt lång!

uploadfromtaptalk1452484106968.jpg

uploadfromtaptalk1452484116556.jpg

uploadfromtaptalk1452484141229.jpg

uploadfromtaptalk1452484246158.jpg

Här var vårat rum
uploadfromtaptalk1452484270726.jpg

Här var front desk = långt bort
uploadfromtaptalk1452484298819.jpg

Rummet kändes väldigt gammalt och slitet samt att utformningen av hotellet gjorde att allt man skulle göra blev lite för långt bort från rummet. Men billigt, häftigt och nära flygplatsen.

Toppen