Senaste nytt

Live från SK925

Sakoz

Medlem
Trams, man lär väl kunna läsa ironin mellan raderna. Trevlig trådstart :)

Sista färden med Nora Viking och en förfriskad Sakoz som pussades samtidigt av två före detta flygvärdinne flickor 60+ som var på SAS museet.
Varför? Jo jag minns dem för de arbetade på bl.a. Nora Viking, när jag i min "ungdom" fick göra mina första C klass resor. Och dom mindes mig som den artiga pojk. Minns mycket väl att de redan då var 50+ men vi skojade friskt... norska kontra svenska. Får purserfickan fylla guttens vinglas. :) Mycket tok med glimten i ögat. Det som gör SAS till SAS. Ser jag att någon i cabin crew har en dålig dag, ser jag det oftast som en utmaning att göra den personen på gott humör. NRT-CPH härmom veckan var det en riktig "argbigga" som troligtvis blivit "hotad" av någon passagerare. Men 5 minuter senare var servicen top notch... kallade jag henne flicka trots att hon var 40+? Gissa! Hon var glad jag var glad... även medresenärerna runt om.
Förlåt att jag skrev argbigga, men det var allt annat än service och trevligt innan mitt samtal med henne. Så jag kände att... nej, 11 timmar tänker jag inte sitta och reta upp mig. Ta tag i problemet i stället.
 
12049366_10153719241239143_7144118311336151405_n.jpg
 

Voyageur

Medlem
Om vi alltid brydde oss om vad andra skulle tycka skulle det inte bli särskilt intressanta inlägg. Du har redan förklarat att du inte menade något ont, vill folk lägga ord i mun och dikta egna fantasier får de göra de på sin egen bekostnad. Finns större problem i världen en fredag....
 
Toppen