Jacob
Medlem
Tog möjlighet att prata lite med ansvariga på Lufthansa en stund också.
Stora dilemmat/utmaningen Lufthansa haft är att hitta rätt nivå på deras premium economy, som nu blir en fjärde kabinprodukt på de flesta långlinjer. Den ska så klart vara värd att betala för, den kostar trots allt lite mer än en vanlig ekonomiklassbiljett, samtidigt får den inte vara för bra, så att den riskerar att konkurrera med business class. Det har tydligen inte varit helt lätt.
En anledning till att premium economy dröjt är att man först ville få på plats nya business class, som är en del bättre än Lufthansas gamla business class. Men den på plats blir det lite enklare att placera och positionera premium economy och steget till business class blir lite större än det kanske hade varit för några år sedan.
Stora dilemmat/utmaningen Lufthansa haft är att hitta rätt nivå på deras premium economy, som nu blir en fjärde kabinprodukt på de flesta långlinjer. Den ska så klart vara värd att betala för, den kostar trots allt lite mer än en vanlig ekonomiklassbiljett, samtidigt får den inte vara för bra, så att den riskerar att konkurrera med business class. Det har tydligen inte varit helt lätt.
En anledning till att premium economy dröjt är att man först ville få på plats nya business class, som är en del bättre än Lufthansas gamla business class. Men den på plats blir det lite enklare att placera och positionera premium economy och steget till business class blir lite större än det kanske hade varit för några år sedan.