Senaste nytt

LIVE: En kort bildresa mellan Manila och Batangas

Lite besviken på att det inte verkade finnas någon gardin mellan klasserna ombord detta eminenta färdmedel :S

Jag håller helt med, dock satt packet längst bak, PE fick lite mer rörlighet och First Class hade sina platser längst fram såsom det ska vara.

Fördelen med upplägget var att samtliga fick utspisa samma goda fika såsom dryck och riktigt trevliga salta kex.
Jag saknade dock lite trevliga ostar till kexen men så var det trots allt charter.

Däremot fick FC gå av först vilket var optimalt men nackdelen var vid mellanlandning att både Monkey Class och PE sprang förbi First Class...

1491102207024311219720.jpg

Nu lämnar vi resorten.

På plussidan:
+ Ligger vid stranden.
+ Kul aktiviteter.
+ För de flesta, bra sängar.

Minussidan:
- Maten som de har på buffén till är väl sådär.
Ok kyckling och friterad fisk. Men de där fiakhuvudena som de serverar till frukost och annat är väl... intressant.
- Kareoken sätts igång före klockan 08 och spelas å sjungs hela dagen till sent.

Med rätt sällskap är det ett trevligt ställe.

1491102236222912432408.jpg

Utgång mot parkeringen.

14911027277581616705147.jpg

1491102765914203598720.jpg

Passade på att uppgradera till First Class.
Helt klart värt det!

Uppdatering kommer när vi mellanlandat.

Ursäkta att rapporten fick ett abrupt slut.
Hungriga som vargar efter morgonens gourmetfrukost sprang vi till Donken för att få i oss någonting "ätbart".

Trevligt resereportage! Får man vara så fräck att fråga vad det är för spännande jobb du har?

Självklart!
Spännande vete tusan, önskar att det var likt mitt gamla jobb inom musik- och evenemangsbranschen...
Jag jobbar på kundtjänst för ett företag här nere som heter 3o-BPO och ett av de kunder och projekt som företaget har och som jag jobbar åt säljer bildelar online.

Utöver att det inte är kallt trots att man fryser vid +21 grader och man slipper bo i Sverige för att prova någonting nytt så är det inte glamouröst på jobbet.
Men det är ett jobb och inkomsten mer än tillräcklig i förhållande till levnadsstandard och generellt. :)

Tack! :)
Vi måste ha ställt till med något redigt för ett stenkast bort i Batangas och på två andra områden har det varit jordbävningar som legat runt 4,2 upp till 5,4 de senaste dagarna.
De flesta har känt av det här i Manila men jag har inte märkt något. o_O

Jag har en påskresa ner till Cebu, Boracay och Kalibo så det blir en rapport om den i en ny tråd.
Alla skulle resa bort och kontoret i Stockholm hade satt upp mig och en till att jobba röd dag på måndagen så jag fick feeling å bokade något med så mycket flyg som möjligt och så många destinationer som möjligt för att slippa. :rolleyes:
Så det blir exklusivt halv-ful-flyg med Cebu Pacific, 4 flygplatser och 3 fligher att se fram emot.

Håll ögonen öppna. :cool:

Toppen