Senaste nytt

Liten reflektion på Turkish, 12 flyg på 8 dagar

Att boka Turkish är alltid lite krångligt, för det är flera av mina kredit kort som inte vill acceptera Turkish, varför vet jag inte, så ibland måste jag ta Expedia, för det funkar alltid.

Vad gillar jag med Turkish..
- De har ett otroligt nätverk i Europa, nästa varenda stad med en flygplats har Turkish, så väldigt enkelt att hitta flyg
- Nu på sommaren när man flyger från vissa orter så får men större plan, har fått Busines säten från Malaga Airbus 330, Barcelona Boing 777, Paris Airbus 359, det gör att man kan verkligen sova ett par timmar. Värt mycket.
- Till regionen jag åkte så flyger de Morgon/Dagtid, de flesta europeiska flygbolag åker sent kväll och landar 03.00-06.00, man är helt knäckt efteråt
- Business class I vanliga 737 Boing eller 321 Airbus är fortfarande de bästa sätena i Europa.
- Bra access med Wifi, inte så snabbt som starlink men funkar alltid bra
Neutralt men noterat, inte så viktigt
- De gör aldrig det lilla extra, de har en manual som de följer, men man känner sig aldrig speciellt uppskattad.
Vad skulle de kunna göra bättre
- Incheckning stänger 1tim. Innan avgång, borde vara 45 min som de flesta andra, speciellt på visa mindre flygplatser (Batumi, Rize, Göteborg etc)
- Lounge I Istanbul är helt hopplös, som ett hav av människor, prövat 2 ggr, och gick nästan omedelbart, ingen privacy, svårt att sitta, bättre att hitta en resturang på flygplatsen
- Utbud av dryck på flyget, viner håller en mkt låg standard och inte mkt av cocktails att hänga i julgranen. Känns långt efter många andra
- Vid försening att hitta alternativ flyg om det inte är Turkish, här är det väldigt byråkratiska och dåliga på att söka (haft incidenter med KLM o SAS nyligen och de löste det på minuter och inte timmar som Turkish)
- Appen känns som den är 5-10 år efter bolag som SAS eller Airfrance

Jag gillar Turkish, de funkar bra för vissa resor, moderna plan, bra säten, dock så finns det en hel del enkla saker att förbättra

Kontentan av Turkish är ofta att de är bra så länge allt funkar, sekunden det blir något strul så kan det vara en sabla leda att lösa allt. Fyrkantiga och ovilliga att lösa något för kunden.

Toppen