Senaste nytt

Lite hjälp på morgonen

God morgon,

har en snabb SAS fråga. Skulle till New york igår 25feb. SAS ställer in flyget och bokar in mig idag via chicago.
I natt ställer de in chicagofligher och 02:00 bokar de om mig att åka köpenham-boston-newyork idag.
nu när jag vaknar meddelar de att flighten köpenham-boston är 2h50min försenad. (vilket gör att jag missar garanterat anslutnigen i boston, men ingen info om detta än)

vad skulle ni göra? Detta är en nöjesresa och jag ska flyga hem på onsdag.

några tips?

Avbokar du är det pengarna tillbaka, om jag kommer ihåg korrekt. I övrigt så är det ju lite upp dig, ser du reroutingen som en del av resan så kör på det. Du kommer få hotel, mat och 600 euro. Visst du får färre dgr på plats. Är det värt det? Det vet bara du.
Om det är en milagerun för dubbla poäng så kan det vara bra att veta att om du ombokas med annat bolag än SAS så kan de dubbla poängen utebli. De nekade mig i veckan, andra har lyckats. Så ett lotteri.

God morgon,

har en snabb SAS fråga. Skulle till New york igår 25feb. SAS ställer in flyget och bokar in mig idag via chicago.
I natt ställer de in chicagofligher och 02:00 bokar de om mig att åka köpenham-boston-newyork idag.
nu när jag vaknar meddelar de att flighten köpenham-boston är 2h50min försenad. (vilket gör att jag missar garanterat anslutnigen i boston, men ingen info om detta än)

vad skulle ni göra? Detta är en nöjesresa och jag ska flyga hem på onsdag.

några tips?
Har du kollat vad det finns för platser mellan ARN och NYC idag i den kabin klass du är bokad i, ring SAS och och be dem boka i den klassen hos de bolag du hittar på förslagsvis experflyer, det är dina rättigheter enligt EU261/2004
Här finner du avgångar efter kl 10.00 och det är inte många

971ED055-98D8-4925-BF84-61101B0DA653.jpeg

underbart bra tips! Det är en poängresa så det är nog bara gilla läget. Bageget är ju redan incheckat vilket gör det svårare för mig att boka om gissar jag.

Toppen