Senaste nytt

Lite hjälp och idéer, resa för 6 pers och få bra "motor-upplevelser"

fredrik996

Medlem
Vi är 5st som gått ihop och ska ge bort en 30 års present till en gemensam vän. Han gillar resa se och uppleva saker. Vi har enats om att 2a eller 4e helgen i maj passar bra 2020. Motorer/bilar flygplan, samt historia står högt i kurs. Tanken är att flyga ut en torsdag i Europa hem söndag eftermiddag/måndag förmiddag. gemensamt så blir vi 6 pers. Sjukt svårt då han redan gjort och upplevt mycket. Jag känner London England kan vara bra? Flera biltillverkare samt f1 team, mycket med flyg samt andra världskriget museum? Motorsport museum? Tips på bra ställen runtikring?

Budget är väl att 5 pers lägger 2000pp så resa/flyg från Sthlm, boende, upplevelser och lite runtikring borde landa på ca 60k för 6 pers.

Vi är 5st som gått ihop och ska ge bort en 30 års present till en gemensam vän. Han gillar resa se och uppleva saker. Vi har enats om att 2a eller 4e helgen i maj passar bra 2020. Motorer/bilar flygplan, samt historia står högt i kurs. Tanken är att flyga ut en torsdag i Europa hem söndag eftermiddag/måndag förmiddag. gemensamt så blir vi 6 pers. Sjukt svårt då han redan gjort och upplevt mycket. Jag känner London England kan vara bra? Flera biltillverkare samt f1 team, mycket med flyg samt andra världskriget museum? Motorsport museum? Tips på bra ställen runtikring?

Budget är väl att 5 pers lägger 2000pp så resa/flyg från Sthlm, boende, upplevelser och lite runtikring borde landa på ca 60k för 6 pers.

München skulle kunna vara ett bra alternativ för en weekend. BMW har sitt museum som jag personligen tycker är bra det finns garanterat även något att se från andra världskriget. Dessutom har ni många trevliga öl ställen att besöka.

Undersök Monacos Grand Prix. Med lite kreativitet går det att besöka det F1-loppet utan att utläggen blir sexsiffriga...

Annars är Stuttgart en utmärkt destination. Porsches museum är fantastiskt. Mercedes museum är lika fantastiskt. I hyfsad närhet finns även Auto & Technik Museum i Sinsheim - väl värt ett besök! I Göppingen finns även Märklins museum som ju är ett stycke unik historia i sig.

Stuttgart är en bra ide MB muset är mycket bättre än bmw, och det säger jag även om jag är bmw fantast. Man kan boka besök på både mb eller porsche fabriken. Samt bo på V8 hotel, men se till att få dom classica rummen och inte nya hotellet. Samt boka tid och åk till RUF fabriken. Det bästa jag har gjort av alla bil tillverkare jag har besökt.
Sinsheim tvilling museum i Speyer med Rymd utställningen är sevärd.

Ska man ge en present så är kanske detta bättre även om det är i England, PalmerSport at Bedford Autodrome - The world's best motorsport experience
Jag vet inte om det passar med budgeten???

Eller en tur till Speed Vally i Italien. Besöka Ferrari museum lambo Maserati och alla andra där.

...

Eller en tur till Speed Vally i Italien. Besöka Ferrari museum lambo Maserati och alla andra där.

Besökte Lamborghinis museum i sommar. Det var den hittills största besvikelsen vad gäller bilmuseum. Finner det snudd på provocerande att de tar betalt för inträdet...

Ferraris museum besökta jag härom året. Det var okej, men verkligen inte imponerande det heller. Överraskande dåligt av två ikoniska varumärken.

Har även besökt Ferrari World i Abu Dhabi. Också en besvikelse. Tyvärr.

Toppen