Senaste nytt

Lite frågor kring avbokningsregler och kostnader för Award resa

Avbokningsreglerna är exakt samma för en Star alliance award som på en SAS-award.

Stopover på SAS interkontinentalt innebär att du kan flyga exempelvis Stockholm-Köpenhamn-San Francisco, och ha en stopover i Köpenhamn. Stopovers går, i princip, bara att utnyttja på SAS interkontinentala hubbar (ARN, CPH och OSL).

En medlem (minns inte vem) lyckades få en vettig användning genom att kombinera stopover och saxning och flög San Francisco-Köpenhamn-Tokyo, med en stopover i Köpenhamn på några månader.

Vad kostar det tur och retur?

Alltså USA - Köpenhamn - Asien med SAS.

140000 EB poäng i business? (Utan Amex voucher)

Kan man ens boka Aer Lingus med Eurobonuspoäng?
Jadu, bra fråga nu när jag googlar runt lite!

Verkar inte vara med i någon allians, men dyker upp som Codeshare åt bla. United Airlines. Anledningen till att jag fann dem i min sökning var för att United listade dessa flights när jag hade valt "Star Alliance only" på award sökningen, men jag kan gott skippa dem oavsett - det känns som att Swiss och Turkish Airlines är ett roligare alternativ ändå.

Jadu, bra fråga nu när jag googlar runt lite!

Verkar inte vara med i någon allians, men dyker upp som Codeshare åt bla. United Airlines. Anledningen till att jag fann dem i min sökning var för att United listade dessa flights när jag hade valt "Star Alliance only" på award sökningen, men jag kan gott skippa dem oavsett - det känns som att Swiss och Turkish Airlines är ett roligare alternativ ändå.
Det står förtydligande text i min guide om hur man använder Uniteds webbsida när man söker bonusresor med Star Alliance flygbolag eftersom många har gjort samma antgande och undrat över om det är möjligt att boka bl a Aer Lingus, Germanwings m.m..

Det står förtydligande text i min guide om hur man använder Uniteds webbsida när man söker bonusresor med Star Alliance flygbolag eftersom många har gjort samma antgande och undrat över om det är möjligt att boka bl a Aer Lingus, Germanwings m.m..

Jag läste guiden (och mycket tack för den, annars hade jag nog inte ens förstått att eller hur man ens använder Uniteds hemsida!) men tydligen inte bra nog, eftersom jag glömde uppenbarligen att läsa det sista stycket vilket beskriver vilka som idag är medlem i alliansen och litade felaktigt på sökmotorn, det var klantigt!

Toppen