Senaste nytt

Litar du på folket i loungen?

Litar du på folk i loungen?

• JA

Votes: 100 74,1%
  • NEJ

Votes: 35 25,9%

• Total voters
    135
Beror på situationen...
Ska jag till buffén eller toaletten lämnar jag inte dator/iPad framme utan det åker in i kabinväskan som blir kvar vid bordet. Plånbok, telefon och pass har jag med mig.

I Japan är det ingen fara att lämna allt ute, även om man springer bort till duschen. Men jag säger nog som de andra; Ska jag iväg en snabbis för att hämta något att äta eller dricka så låter jag allt ligga framme. Men på besök till dusch/toalett så plockar jag ihop allt i väskan och tar med mig den.

Jag sällar mig till skaran som säger att det beror på, sunt förnuft kommer man långt med. Att lämna små stöldbegärliga saker framme ger tillfälle för tjuven, men jag vill samtidigt lita på mina medmänniskor i regel. Därför gör jag som de flesta andra som svarat, dvs. tar med plånbok, pass och mobil, men lämnar kvar övrigt vid platsen (lite fint gömt) när jag går iväg en kortare tid. Ska jag gå iväg en lite längre tid tar jag med allt.

Men ska erkänna att jag anpassar mitt beteende efter i vilken lounge och var i världen jag befinner mig.

I Japan är det ingen fara att lämna allt ute, även om man springer bort till duschen. Men jag säger nog som de andra; Ska jag iväg en snabbis för att hämta något att äta eller dricka så låter jag allt ligga framme. Men på besök till dusch/toalett så plockar jag ihop allt i väskan och tar med mig den.

Jag och en kompis blev bestulna på pengar i ANA First Loungen på Narita. Vi lämnade bara väskorna för ett par minuter.

Kan lämna mitt handbaggage om det är låst (kabinväska) annars så kånkar jag med mig sakerna.
Så nej, jag litar allt som oftast inte på loungefolk.

Känns som vi har haft denna tråden uppe tidigare

Jag och en kompis blev bestulna på pengar i ANA First Loungen på Narita. Vi lämnade bara väskorna för ett par minuter.
Där ser man! Jag var där igår och kände mig trygg med att lämna Ipad och gitarr för att gå på toa, som var i bizloungen på andra sidan. Det var många loungevärdinnor som såg ut att ha bra uppsikt.
Jag brukar lita på att mina medmänniskor har samma goda avsikter som mig själv. Men så klart beror det på tillfälle/plats. Jag skulle inte lämna nåt oövervakat på Istanbul t.ex. Och det har inte med kulturella åsikter att göra utan snarare på storleken på stället!

Väldigt trist att höra. Har sett folk lämna Hermes plånböcker och iPhones framme på caféer utan några som helst bekymmer, så en First lounge är sällan platsen man hade kunnat tänka sig att en stöld skulle ske.

Tämligen störd. In God and L L I trust……….. resten litar jag inte på. I de lugnaste vattnen.
Håller benkoll på mina saker även i loungen

Jag tänker att när besökarna identifierat sig för att komma in är de inte anonyma på samma sätt som på en publik plats, och således kan man släppa lite på uppmärksamheten. :cool:

SAS Gold Lounge i Köpenhamn har övervakningskameror, så e.v tjuvar bör man ganska lätt kunna identifiera.

Toppen