Senaste nytt

Litar du på folket i loungen?

Litar du på folk i loungen?

• JA

Votes: 100 74,1%
  • NEJ

Votes: 35 25,9%

• Total voters
    135
Det är en sån där "det beror på"-fråga. Ska jag iväg snabbt o hämta kaffe, fylla på champagne etc, då får mina grejer stå kvar. Brukar dock alltid ha pass, telefon och plånbok i fickan. Om det är ett längre besök nånstanns, exemeplvis dusch, då tar jag med mig grejerna.

Jag ansluter mig till kategorien. Pass och plånbok alltid med, laptop får stå kvar i arbetsläge, dvs uppfälld och på om jag hämtar mat eller dryck. Jag inbillar mig att eventuella tjuvar i loungen är ute efter lite mera omsättbara saker:D

Pass plånbok biljett i kavajen, elektronik ner i väskan som får stå kvar om det är dryck eller mat som hämtas. Vid dusch så åker allt med.

Pass/BP/plånbok/telefon är alltid med, dator, kläder och handbagage brukar få stå medan jag uträttar toabesök, hämtar mat etc.

I princip litarjag på att inte bli bestulen, men låter inte livsviktiga grejerlämna min uppsikt. En några år gammal laptop utan känslig information, där 99% finns på backup är inte så viktig, och mitt handbagage innehåller oftast böcker, kläder och annat som ingen tjuv blir särskilt lycklig över.

Resonerar likt flera andra här. BP/pass/telefon har jag oftast på mig, ipad/dator får stå kvar på bordet om jag inte räknar med att vara utom synhåll under längre tid som t.ex. för en dusch då allt packas ner och tas med.

Självklart kan även tjuvar flyga business class eller ha guldkort men jag har alltid haft inställningen att loungen är lite av en säker zon när det gäller klåfingrighet och det har funkat bra än så länge.

Jag är nog lite naiv och lämnar saker och ting framme lite hur som helst ibland. Kanske möjligen att jag gömmer mobilen och så i jackan om jag har en sån, där i brukar ju plånbok och PB och pass oxå ligga.

Stoler ikke på folk på bakken.

Når de er i lufta derimot, da stoler jeg på de. He he he.

Jag lämnar, och har lämnat, dator, iPad, bagage, kavaj med telefon och pass i OneWorld och *A lounger i Europa och USA så länge jag haft tllgång till lounger och aldrig blivit av men något. Nu är jag ju inte loungen så mycket eftersom jag oftast är sen, men i alla fall ;-)

Är det någon här som blivit bestulen, och i så fall var? Skiljer det mellan världsdelarna/flygbolag etc.?

Jeg vil nok også være tilbøjelig til at efterlade tingene, bortset fra billetter, pas, mobiltelefon og andre lignende små og mindre ting.

Umiddelbart opfatter jeg en lounge som et ret sikkert sted, i og med at man skal identificere sig ved indgang, men man behøver på den anden side heller ikke at gøre det alt for nemt for en eventuelt langfingret person.

Jag är nog mitt alltid misstänksamma själv i light-version när jag är i en lounge och tänker att "syns-inte-finns-inte" men å andra sidan tar nån med sig hela "syns-inte"-väskan blir det ju inget kvar ;)
Tar dock alltid med mig pass, plånbok och telefon när jag lämnar min plats, helt klart fördelen med att ha en handväska. Resten är "bara" pengar (och såklart arbete, underskattar inte värdet av sådant!)

Går jag på toaletten för ett snabbt besök eller hämtar påfyllning av mat/dryck, så brukar jag lämna väskan vid stolen.
Dator lämnar jag inte framme och alla dokument jag behöver för resan + plånbok och mobil följer med mig dit jag går.

Toppen