Senaste nytt

Lita inte på Hiltons kundtjänst

Vill bara varna främst nybörjare som kanske tagit del av statusmatch att inte lita blint på Hilton.

Jag själv hade blivit lite bortgjord om jag inte varit flitig att alltid ta kopior och prints på typ all min kontakt med kundservice. Efter att ha gått på nitar genom åren vad gäller olika saker så har det blivit att man nästan avsett en hel hårddisk för att kunna förvara skärmbilder för att vara på den säkra sidan. Tyvärr är detta viktigt att göra då man aldrig har något att komma med utan bevis.

Jag är just nu på ett Diamond Challenge.

I Augusti månad hade jag följande chat med kundtjänst.
Notera att Jimmy säger (på min fråga om jag har Diamond till 2020 om jag klarar 8 stays före 5 November) med ganska klara ord: Exactly!

A: Hi Jimmy. I do have an active Diamond Challenge on my account, correct? 8 stays? Which date does it end?
Jimmy (19:28:42 GMT) : Please give me a couple of minutes while I look that up for you.
Jimmy (19:32:16 GMT) : Your promotion was applied on 06-Aug-XXX and you have 90 days to complete the challenge.
A: So my last stay can be November 5-6?
Jimmy (19:36:41 GMT) : 5th of November is the date.
A: But if I make 8 stays before November 5 my Diamond status is for March 2020, right?
Jimmy (19:41:10 GMT) : Exactly.
A: Perfect, can I have a copy of our chat to my email so I remember the dates.

Har tagit bort lite onödig konversation som inte är relevant, därför chattiderna ser lite utdraget ut men det är uppenbart att det var 8 stays som gällde vilket jag är 100% säker på.

Idag, frågade jag i ett annat ärende och då säger kundtjänst följande:

Hilton Ashly: In order to become a diamond member you need to complete 10 stays or 18 nights with us.
Hilton Ashly: Please accept my apologies for the miss communication by the other agent.
Hilton Ashly: Please be assured it is 10 stays and 18 nights.

Skickas sedan vidare till Supervisor för att jag ifrågasätter varför de lurar sina kunder på detta vis och får ursäkter att någon gjort fel, o.s.v.
De kan heller inget göra utan man måste kontakta diamond@hilton.com.

"I deeply apologize for the misinformation. I understand that there is a misinformation from your last chat. However, we really are unable to update the stay requirements on our end. But you may try to reach out the diamond desk to assist you regarding this issue."

"You may give them a call at 877-444-9847 or send them an email to
diamond@hilton.com"

"I am really sorry as I am really unable to make changes on my end. I am also unable to send the email directly to them but I can make a note on the account regarding this issue so when you call the agent can check the note on your account."

Personligen tycker jag bara Hilton blir sämre och sämre och jag väljer hellre Hyatt när det går.

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Vill bara varna främst nybörjare som kanske tagit del av statusmatch att inte lita blint på Hilton.

Jag själv hade blivit lite bortgjord om jag inte varit flitig att alltid ta kopior och prints på typ all min kontakt med kundservice. Efter att ha gått på nitar genom åren vad gäller olika saker så har det blivit att man nästan avsett en hel hårddisk för att kunna förvara skärmbilder för att vara på den säkra sidan. Tyvärr är detta viktigt att göra då man aldrig har något att komma med utan bevis.

Jag är just nu på ett Diamond Challenge.

I Augusti månad hade jag följande chat med kundtjänst.
Notera att Jimmy säger (på min fråga om jag har Diamond till 2020 om jag klarar 8 stays före 5 November) med ganska klara ord: Exactly!

A: Hi Jimmy. I do have an active Diamond Challenge on my account, correct? 8 stays? Which date does it end?
Jimmy (19:28:42 GMT) : Please give me a couple of minutes while I look that up for you.
Jimmy (19:32:16 GMT) : Your promotion was applied on 06-Aug-XXX and you have 90 days to complete the challenge.
A: So my last stay can be November 5-6?
Jimmy (19:36:41 GMT) : 5th of November is the date.
A: But if I make 8 stays before November 5 my Diamond status is for March 2020, right?
Jimmy (19:41:10 GMT) : Exactly.
A: Perfect, can I have a copy of our chat to my email so I remember the dates.

Har tagit bort lite onödig konversation som inte är relevant, därför chattiderna ser lite utdraget ut men det är uppenbart att det var 8 stays som gällde vilket jag är 100% säker på.

Idag, frågade jag i ett annat ärende och då säger kundtjänst följande:

Hilton Ashly: In order to become a diamond member you need to complete 10 stays or 18 nights with us.
Hilton Ashly: Please accept my apologies for the miss communication by the other agent.
Hilton Ashly: Please be assured it is 10 stays and 18 nights.

Skickas sedan vidare till Supervisor för att jag ifrågasätter varför de lurar sina kunder på detta vis och får ursäkter att någon gjort fel, o.s.v.
De kan heller inget göra utan man måste kontakta diamond@hilton.com.

"I deeply apologize for the misinformation. I understand that there is a misinformation from your last chat. However, we really are unable to update the stay requirements on our end. But you may try to reach out the diamond desk to assist you regarding this issue."

"You may give them a call at 877-444-9847 or send them an email to
diamond@hilton.com"

"I am really sorry as I am really unable to make changes on my end. I am also unable to send the email directly to them but I can make a note on the account regarding this issue so when you call the agent can check the note on your account."

Personligen tycker jag bara Hilton blir sämre och sämre och jag väljer hellre Hyatt när det går.
Tråkigt!

När du signade upp för Diamond challenge, vilka villkor fick du då?

1) Lita aldrig på kundtjänst. Det är sedan gammalt.
2) Jättebra att Hilton höjt kraven för en Diamond challenge.

De har inte höjt kraven.
Status Challenge-kampanjen mot Guld och Diamond är igång igen sedan cirka en månad tillbaka.

Följande gäller:
4 stays för Guld
8 stays för Diamond

Min kollega fick sitt Diamond förra veckan efter avklarad Diamond-challenge med 8 stays.

Länk till sidan för referens: Status Match

Jag håller med agehall. Jag tillhör också dom som aktivt väljer Hilton för att få behålla diamond , och jag störs av det är förhållandevis lätt att skaffa samma status med få nätter. Men självklart respekterar jag att man använder dessa challenge
För nog skulle även jag hoppa på andras kedjor Challenge kampanjer om dom var lika bra :rolleyes: Men det känns som att det är bara Hilton som har liknande bra challenge.
Eller har jag fel ?

Förlåt en okunnigs simpla fråga men är det en matchning med challenge eller är det ett fast track som just nu finns tillgängligt? Någon stans kan jag tycka att matchning med challenge är ok då du ändå måste vara en stor hotellkund för att ens få chansen. De där enkla fast tracken förstår jag dock inte riktigt vitsen med. Då kan ju vem som helst nå högstanivån under sommarsemestern och det urholkar verkligen värdet.

Trist att de fortfarande ger fingret till oss som faktiskt spenderar ett antal nätter på deras hotell per år.

Jag kan faktiskt hålla med, detta trots att jag själv nu sitter på Diamond med Hilton och Platinum med IHG tack vare Amerikanska kredit kort, 450 USD för ett Diamond så det gör ju helt klart att det känns mindre värt att bo ihop nätterna.

Är nog en hel del i USA som har samma som jag och tycker det känns på loungerna i USA där man tex får betala för öl och vin i loungen och dessutom är mat utbudet riktigt kass jämfört med Hilton i andra delar av världen.

Trist att de fortfarande ger fingret till oss som faktiskt spenderar ett antal nätter på deras hotell per år.
Du gör ju fel, du ska inte satsa på att återkvalificera på vanligt sätt utan du ska ju naturligtvis försöka få ihop toppstatus på typ IHG, sedan bor du bara tillräckligt på Hilton så du hela tiden klarar deras challenge till Diamond (och naturligtvis de gånger dom passar bäst för dig). :D

Mitt inlägg handlar inte om det är rätt att Hilton "ger" bort Diamond till vissa personer.

Detta handlar om att en kund får besked om en sak, att klara 8 stays.
För att sedan när ett antal stays är genomförda så har man helt plötsligt höjt antal stays till 10.

Det känns då inte helt okej i mina ögon.
Ska sägas att jag klarar detta oavsett om det hade varit 8, 10 eller 15 stays på 90 dagar utan det var mer än varning till någon som kanske bara planerar in 8 stays och tror att det räcker för uppenbarligen vet de knappt själva vad som gäller.

Att uppge 8 stays väldigt tydligt och sedan ändra detta i efterhand när kunden redan börjat med de förutsättningarna och då ändra till 10.
Det är ju falsk marknadsföring och snubblar definitivt över gränsen till bedrägeri som jag ser det eftersom det involverar pengar.

Toppen