Okej, tack - såg att det finns billiga flyg till Sydkorea t.ex - om jag flyger Köpenhamn-Shanghai med en övernattning och sedan reser vidare dagen därpå till Sydkorea där jag stannar en natt och sedan reser tillbaka till Shanghai för hemresa till Köpenhamn så bör det fungera enligt de regler som finns med transit-visum?Kravet är transit. Du måste resa vidare till ett annat land eller territorium än du kom från (räknat på det flyget du anlände med och det flyg du avreser med)
- Yangtze River Delta Region: Shanghai, as well as Jiangsu Province (major cities: Nanjing, Suzhou) and Zhejiang Province (major cities: Hangzhou, Ningbo)
- Beijing-Tianjin-Hebei Region: Beijing, Tianjin, and Hebei Province (major cities: Shijiazhuang, Qinhuangdao)
- Guangdong Province: Shenzhen, Guangzhou, Zhuhai, etc
- Chengdu Region: Chengdu, Leshan, Ya'an, Deyang, Suining, Meishan, Ziyang, Zigong, Yibin, Neijiang, and Luzhou
Såg att det stod lite annorlunda i en annan tråd men om jag tolkar dig och övriga i tråden rätt så fungerar inte nedan rutter för mig och en kompis till Shanghai i ljuset av visumfrihet:Kravet är transit. Du måste resa vidare till ett annat land eller territorium än du kom från (räknat på det flyget du anlände med och det flyg du avreser med)
Det fungerar inte eftersom ni ankommer ifrån CPH och reser tillbaka till CPH. Som @intuition skrev måste flyget från PVG vara till ett annat land än flyget ni ankom med.Såg att det stod lite annorlunda i en annan tråd men om jag tolkar dig och övriga i tråden rätt så fungerar inte nedan rutter för mig och en kompis till Shanghai i ljuset av visumfrihet:
Passagerare 1: GOT-CPH-PVG <144h i Shanghai PVG-CPH-ARN
Passagerare 2: CPH-PVG <144h i Shanghai PVG-CPH
Tack - så jag tolkade det med men hade någon förhoppning gällanade min open-jaw utifrån vad jag läste i någon annan tråd.Det fungerar inte eftersom ni ankommer ifrån CPH och reser tillbaka till CPH. Som @intuition skrev måste flyget från PVG vara till ett annat land än flyget ni ankom med.
Ja, då du åker in från Danmark och ut till Sydkorea ska det vara ok. Antar att SHA är en flygplatskod i Shanghai.Har en enkelbiljett med SAS - GOT-CPH-PVG
och sedan en till A* enkelbiljett - SHA-GMP/ICN-TPE-MNL-IST-GOT
Det ska väl fungera med 144h i Shanghai, eller har jag tänkt galet och gjort bort mig?