Senaste nytt

Lissabon/Faro - Slutet av Maj

bompa

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Lissabon eller Faro
  3. När vill/behöver du resa ut? Från 15/5 till 22/5
  4. När vill/behöver du komma hem? Vara hemma senast 29/5
  5. Hur länge vill du vara borta? c:a 1 v - 10 dar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna, 1 st 1 år
  7. I vilken kabinklass?
    • First
    • Business
    • Premium Economy
    • Med vilka flygbolag vill du flyga med?
  8. Vad är din budget? (per person) 8 000 SEK
  9. Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid
    • Upplevelsen ombord
    • Biljettpris

Lufthansa är rätt förmånligt till Lissabon. Affärsklass börjar från 3 500kr t/r runt dina datum. Direkt med TAP ligger runt 6 500kr.

Tyvärr är inte tidtabellen med Swiss eller Austrian (som själva kör bara code share med TAP) särskilt bra.

Just Frankfurt/München till Lissabon är en av få rutter inom Europa där Lufthansa har ett ganska bra serviceupplägg med bra måltider. Stockholm till/från München/Frankfurt är ganska tråkigt, men på den längre sträckan är det bästa Lufthansa har att bjuda med inom Europa i mitt tycke. Bra värde för 3 500kr och ofta ligger nästa prisnivå som är "Z" under 1 000kr men ger markant mer poäng både på Miles and More men också EuroBonus.

Just Frankfurt/München till Lissabon är en av få rutter inom Europa där Lufthansa har ett ganska bra serviceupplägg med bra måltider. Stockholm till/från München/Frankfurt är ganska tråkigt, men på den längre sträckan är det bästa Lufthansa har att bjuda med inom Europa i mitt tycke.
Stämmer detta med Lissabon fortfarande?

Stämmer detta med Lissabon fortfarande?

Det tror jag, MUC-LIS är en trevlig flight. med bra vyer lite baserat på den exakta flygrutten samt att den är längre än 2.30.

Den info jag har fått är att service/mat beror på:
Distans/tid
Konkurrens
Lokala faktorer (förväntningar) tänk SAS och Japan

Det tror jag, MUC-LIS är en trevlig flight. med bra vyer lite baserat på den exakta flygrutten samt att den är längre än 2.30.

Den info jag har fått är att service/mat beror på:
Distans/tid
Konkurrens
Lokala faktorer (förväntningar) tänk SAS och Japan
Kan nu bekräfta att det är varmt käk, hela tre alternativ. Det var dock lika dåligt som vanligt så jag nöjde mig med att smaka på "paella med räkor" och åt därefter efterrätten.

Kan nu bekräfta att det är varmt käk, hela tre alternativ. Det var dock lika dåligt som vanligt så jag nöjde mig med att smaka på "paella med räkor" och åt därefter efterrätten.

Den förhöjda kulinariska upplevelsen med Lufthansa fortsätter med andra ord. Jag skulle verkligen vilja se deras segmenteringsmodell och "vem" Lufthansa designar denna upplevelse för. Det är så himla synd att det inte går att göra detta rätt.

Den förhöjda kulinariska upplevelsen med Lufthansa fortsätter med andra ord. Jag skulle verkligen vilja se deras segmenteringsmodell och "vem" Lufthansa designar denna upplevelse för. Det är så himla synd att det inte går att göra detta rätt.
Japp, även om priserna är efter det också. Betalade under 300 pund för denna T&R med väldigt bra tider.

Toppen