Senaste nytt

Ligger Skavsta i Stockholm eller ligger Frankfurt Hahn i Frankfurt?

Jag har varit på Stansted 2 gånger bara men det har gått smärtfritt in till city båda gångerna med National Express.
Visst, det tar ju lite tid och är inte världens mest bekväma bussar även om dom är relativt nya.

Några bilköer har jag aldrig fastnat i, förutom mycket korta sådana vid vägarbete exempelvis.

Endast en flygning till Stansted för mig (och det räcker:p). Allt funkade smärtfritt för mig med, åkte också buss med National Express. Easyjet driver väl ett bussbolag också, med billiga resor till/från Stansted (och Luton).

Men jag håller mig nog till Heathrow och Heathrow express i fortsättningen iaf :p

Heathrow Express - dålig erfarenhet...

Dom drog beloppet för första klass x4(!) ..
Jag såg inte detta förrän långt senare när jag kollade igenom lite banköverföringar, saknade då även kvittot och det var inte mycket att göra åt saken.

Jag brukar alltid ta "tuben" till stan, tycker den är billigt och bra.
Dock tar det lite tid den också, men brukar sällan ha bråttom när jag är på besök i England.

Easyjet driver väl ett bussbolag också, med billiga resor till/från Stansted (och Luton).

Gör dom? Är det dom som har den där lilla? "easyBus" och kostar från 2 pund?
Annars är ju alternativen National Express eller Terravision där tv är någon pund billigare.

Det är nog slutrest till Stansted för egen del också, men å andra sidan gillar jag deras flygplatshotell (Radisson) ... där kan vi snacka smärtfritt avstånd från terminalen. :)

Last edited:
HEL heter ju också Helsingfors-Vanda för flygplatsen är i Vanda, som är en helt annan stad än Helsingfors. Men kanske vi kan ursäkta det då man är inom Helsingfors gränser på 5 minuter med bil och i Helsingfors centrum inom 20 minuter...

Heathrow Express - dålig erfarenhet...

......Gör dom? Är det dom som har den där lilla? "easyBus" och kostar från 2 pund?
Annars är ju alternativen National Express eller Terravision där tv är någon pund billigare.

Stämmer bra att det är de där små bussarna som tillhör Easyjet. Inte testat, men uppmärksammat dessa på nätet.

Easy-group verkar ju ha ett väldigt brett affärsområde.

Förutom flygbolaget kör de shuttlebussar och har egna hotell. Nu har de signat ett kontrakt om att bygga upp Easyhotel i hela afrika också... Första hotellet ska snart öppna i en anrik gammal byggnad i Johannesburg.

Förut drev Easy-group även ett kryssningsföretag i den grekiska ö-världen, men tror det är nedlagt...

Till EWRs försvar fåran väl säga att man iaf ser NYC vid hyggligt väder, har inte sett Stockholm när jag passerar Skavsta......

EWR ligger ungefär lika långt från NYC som JFK (Times Sq. för att sätta nåt). Knappt 3 mil.

I övrigt håller jag fullständigt med trådens författare.....horribel lista :mad: Falsk marknadsföring var det just......

En radie på ett maraton är lämpligt :)

Toppen