Senaste nytt

Ligger SAS hemsida nere?

Igår morse vid SÄK fick datorn upp att mitt BP tillhörde en annan flygplats, samma i gaten...
Igår eftermiddag gick det inte att checka in till dagens flight alls...blev bara utkastad...
Idag i T4 lounge gaten funkade inte mitt BP alls utan jag fick be om assistans av personal...

Det går bra nu :)

Enligt Computer Sweden:
– Vi har haft tekniska problem hos vår leverantör och det är främst vår norska sajt sas.no som har drabbats. Men det har varit lite svajigt även på de andra hemsidorna, säger Sas presschef Malin Selander.

Även sas.se låg helt nere under stora delar av förmiddagen idag. De första rapporterna från svenska flygresenärer som inte kunde komma in Sas svenska sajt kom in till Computer Sweden redan strax efter klockan 16 på onsdagseftermiddagen.

Driftstoppen berodde på ett fel hos SAS nya outsourcingsleverantör sedan sex veckor tillbaka Tata Consultancy Services, CSC, enligt SAS presschef Malin Selander.

Vore det inte bättre skapa en tråd som heter "Är SAS hemsida uppe?"

Det skulle inte te sig logiskt, då den är mer offline ;) Nä men skämt åsido, alldeles för många och långa stopp på senare tid vad är det för leverantör man valt egentligen :(

Enligt Computer Sweden:
– Vi har haft tekniska problem hos vår leverantör och det är främst vår norska sajt sas.no som har drabbats. Men det har varit lite svajigt även på de andra hemsidorna, säger Sas presschef Malin Selander.

Även sas.se låg helt nere under stora delar av förmiddagen idag. De första rapporterna från svenska flygresenärer som inte kunde komma in Sas svenska sajt kom in till Computer Sweden redan strax efter klockan 16 på onsdagseftermiddagen.

Driftstoppen berodde på ett fel hos SAS nya outsourcingsleverantör sedan sex veckor tillbaka Tata Consultancy Services, CSC, enligt SAS presschef Malin Selander.
Stackars unga indier, influgna till kalla norden för att hålla ett par trötta stordatorer flytande. Dokumentationen är säkert minimal. Systemen otroligt komplexa där en enda fallerande process stoppar upp hela kedjan. Det är nog dags att byta ut backend istället lägga skulden driftleverantören.

Stackars unga indier, influgna till kalla norden för att hålla ett par trötta stordatorer flytande. Dokumentationen är säkert minimal. Systemen otroligt komplexa där en enda fallerande process stoppar upp hela kedjan. Det är nog dags att byta ut backend istället lägga skulden driftleverantören.
OT svar:

Jag delade en taxi med en indisk ingenjör som jobbade i Kista men bodde på Park Inn Arlanda (numera Best Western, som ligger i Märsta industriområde) när det var snökaos i Storstockholm och det kom ingen buss till vår busshållplats.
Efter 20 minuter ringde jag till en taxifirma och bokade en taxi. Indiern stod vid samma busshållplats så erbjöd jag honom att åka tillsammans till Sollentuna.

Under färden berättade han för mig om det var spännande att komma till Sverige, speciellt under vinterhalvåret (han var från Jaipur där faller ingen snö) men han undrade om det verkligen fanns någon management här då ingen i hans kunds företag kunde bestämma sig om något själv utan det blev många möte utan resultat.
Utan specifik krav från kunden kunde han inte genomföra projektet.

Enligt Computer Sweden:

Detta är för mycket excuses.
Vill jag som kund lyssna på detta? Är jag interessad av vilken underleverantör är skyldig en annan gång till?
Jag som kund förvänta mig att de fixar sina problem. Helt enkelt.

Toppen