Senaste nytt

Lifetime Hilton Diamond

Glenn E

Medlem
Jag har varit Lifetime Diamond i 5 år nu. I början märkte jag noll skillnad i bemötande mellan D och LTD. Senaste året är det ett par hotell som uppmärksammat LTD (jag tror att Hilton har ett par olika CRM system i drift, dom flesta hotell ser inte ens skillnaden på D och LTD vilket kan förklara den inkonsekventa gäst upplevelsen).
Den något udda effekten LTD hade på mig är att jag dragit ner markant på antalet Hilton nätter. Har istället jobbat på Lifetime Platinum i BonVoy vilket jag nu är nära. Vilket program ska man satsa på sen?
Om du vill ha ett program till hade jag satsat på Hyatt. Fast det beror ju på om det finns Hyatt hotell dit du ska resa.
Annars kan jag ju tycka att Bonvoy Platinum Lifetime och LTD räcker ganska bra.
 

mha321

Medlem
Jag har varit Lifetime Diamond i 5 år nu. I början märkte jag noll skillnad i bemötande mellan D och LTD. Senaste året är det ett par hotell som uppmärksammat LTD (jag tror att Hilton har ett par olika CRM system i drift, dom flesta hotell ser inte ens skillnaden på D och LTD vilket kan förklara den inkonsekventa gäst upplevelsen).
Den något udda effekten LTD hade på mig är att jag dragit ner markant på antalet Hilton nätter. Har istället jobbat på Lifetime Platinum i BonVoy vilket jag nu är nära. Vilket program ska man satsa på sen?
Om du vill ha ett program till hade jag satsat på Hyatt. Fast det beror ju på om det finns Hyatt hotell dit du ska resa.
Annars kan jag ju tycka att Bonvoy Platinum Lifetime och LTD räcker ganska bra.
Jag skulle hålla med om att två räcker långt. Men det beror på vart man reset. Hyatt om det är där de finns, men det är lite begränsat - status där känns bättre än både Hilton och och bonvoy, antagligen av just den anledningen att de inte finns överallt. Ncc om du faktiskt reser mycket i Skandinavien (men jag gissar med både Hilton och bonvoy lifetime så är det mest utanför Skandinavien). Accor om du har mycket Frankrike med omnejd - inte lika bra program kanske, men väldigt bra täckning i regionen.
 

Glenn E

Medlem
Vid årsskiftet låg jag på 6 år som Diamond och exakt 1000 nätter.
Jag hade 84 nätter förra året samt 60 rollover nätter från 2021.
Jag trodde att detta skulle ge 60 rollover nätter till i år men det var fel.
Det blev 42 rollover nätter , 84-42.
Det krävdes 42 nätter för att kvalificera sig till Diamond 2022.
2023 krävs 60 nätter så jag behöver 18 nätter i år. Men bara om man gör över 60 nätter 2023 får man rollover nätter till 2024.
Jag har bokat 18 nätter för 75000 Hilton poäng på Hilton Garden Inn på Bali.
Jag sover där bara 8 nätter och resten bor jag på Hyatt.
Sedan får det bli 60 nätter 2024 eller 2025 för ett år kan man ju förlänga sitt HHD utan att kvalificera sig.
 
Toppen