Senaste nytt

Lifetime Hilton Diamond

Senator

Moderator
13 rätt - är respekt.
1 000 000 EuroBonus poäng - är respekt.
Life Time Diamond har man sannerligen inte fått gratis - hatten av - Respekt!


Tack? :eek: Man kan undra på vad man håller på med sådär $200.000 och 12 år senare. Det är första gången jag ser detta skriftligt. Min profil på Hilton.com säger ingenting.

Jag ser nu att de problem som @Glenn E har rapporterat om verkar ha påverkat mitt konto, så nu är det nog korrekt i favör Hilton. Jag hade 30+ stays i år av misstag som nu ser ut att har blivit korrigerat. Jag har "bara" 22 som kan nog stämma. Men med dyra rum i Madrid, samt två rum över tre nätter på Conrad i London till helgen så trillar nog spending över i år med. Får ställa mig frågan hur jag/vi gör framöver.
 

Senator

Moderator
Stort @Senator! Tog du det på 10 år HHD + 1000 stays eller 10 år + 2M base points? :)

Det är 1.000 nätter tror jag och inte stays. Men i mitt fall är det 2M base points som (tyvärr) är lika med $200.000. Helt sjukt när jag tänker på det.

Dock hade jag två gånger möten på hotellen som jag betalade för som blev $8.000 - $10.000 varje gång så det blir 15-20% rakt upp och ner: Oavsett om vi räknar över 10 eller 12 år som jag tror det är så är det sjukt mycket pengar. Jag vågar snart inte kolla i bokföringen och det privata kontot hur mycket jag reser för. Ångest
 

nissefalk

Medlem
Bra jobbat @Senator och kul att se att ett hotel ser att du är Life Time Diamond, det är ju numera annars ganska enkelt att skaffa Diamond via American Express i USA så det är kanske lite urvattnat.

Hade jag nu bott ihop life time Diamond som du så skulle jag uppskattat att man får lite extra recognition utöver Diamond när man kommer till hotellet.
 
Det är 1.000 nätter tror jag och inte stays. Men i mitt fall är det 2M base points som (tyvärr) är lika med $200.000. Helt sjukt när jag tänker på det.

Dock hade jag två gånger möten på hotellen som jag betalade för som blev $8.000 - $10.000 varje gång så det blir 15-20% rakt upp och ner: Oavsett om vi räknar över 10 eller 12 år som jag tror det är så är det sjukt mycket pengar. Jag vågar snart inte kolla i bokföringen och det privata kontot hur mycket jag reser för. Ångest
Enligt länk nedan är det 10 år och 1000 stays, men det kanske inte är det senaste? Av rent akademiskt intresse :)
Hilton Honors Lifetime Diamond Status
 

Senator

Moderator
Enligt länk nedan är det 10 år och 1000 stays, men det kanske inte är det senaste? Av rent akademiskt intresse :)
Hilton Honors Lifetime Diamond Status

Nja...
”Lifetime Diamond Status will be awarded to select Hilton Honors members, who as of December 31st, 2017 have completed Diamond Status for at least 10 years (non-consecutive) and who have completed stays totaling at least 1,000 paid and reward nights OR......”

Så inte stays men nights
 
Nja...
”Lifetime Diamond Status will be awarded to select Hilton Honors members, who as of December 31st, 2017 have completed Diamond Status for at least 10 years (non-consecutive) and who have completed stays totaling at least 1,000 paid and reward nights OR......”

Så inte stays men nights
Durp. Quite so! Men 10 år var åtminstone rätt... :D
 

Senator

Moderator
Gladast skall vi nog vara för @Senator Jr som fram till och med tonåren får njuta Hilton förmånerna.
@Senator, strunta i vad det har kostat, man får inget med sig dit man kommer
Jr kommer att klara sig utan arvet.

Kan bli ett problem detta i framtiden. Jag tror vi kan anta att Jr inte kommer nöja sig med ett $29.99 per natt Motel 6 på någon road-trip genom USA.
 
Toppen