Senaste nytt

Lifetime Gold med SAS, vad är nästa mål?

Tommie

Medlem
Hej resevänner,

Har äntligen nått mitt mål med att bli lifetime gold hos sas. Uppnådde detta genom resor, men framförallt genom sas EuroBonus Mastercard.

Vad är nästa mål? Är ju rätt öppen för att både börja flyga med annan allians eller att byta kreditkort. Vad hade du gjort om du var i samma sists?

Tack på förhand!

Om du faktiskt drar in det på flygningar så har Lufthansa senator for life. Då har du guld i två allianser.

Men det förutsätter flyg. Det låter som du i första hand tjänar in på kreditkort snarare än flyg, och då finns inga andra alternativ i Sverige. Det närmsta du kommer är att gå för lifetime hotell status på strawberry - men de har ju ändrat i systemet så att du måste ha status i ett visst antal år, inte bara poäng. Men du kommer väldigt långt mot deras guld varje år med kreditkort.

Hej resevänner,

Har äntligen nått mitt mål med att bli lifetime gold hos sas. Uppnådde detta genom resor, men framförallt genom sas EuroBonus Mastercard.

Vad är nästa mål? Är ju rätt öppen för att både börja flyga med annan allians eller att byta kreditkort. Vad hade du gjort om du var i samma sists?

Tack på förhand!

Vad är poängen med att få guld, eller annan status, för att sedan byta och börja från noll?

Nästa mål är att resa och förslagsvis med det bolag där man har status eller åtminstone i den allians man har status i. Annars känns det bortkastat med status om den bara är till för att ”ha”

Vad är poängen med att få guld, eller annan status, för att sedan byta och börja från noll?

Nästa mål är att resa och förslagsvis med det bolag där man har status eller åtminstone i den allians man har status i. Annars känns det bortkastat med status om den bara är till för att ”ha”
Kommer ju kunna dra nytta av min guld status hos SAS och skyteam för resten av livet utan att jaga poäng. Känns lite onödigt att använda deras kreditkort för att bygga poäng i den alliansen när man redan nått gold.

Toppen