Senaste nytt

LifeMiles Buy Miles 100% Bonus kampanj, tom 2014-MAJ-30

Hedervärt att de går ut så pass långt i förväg med informationen åtminstone.
Ja, med tanke på ett amerikanskt flygbolag (Delta) inte meddelade någonting även efter ändring av award chart eller ett brittiskt flygbolag (British Airways) meddelade inte heller om kommande ändring av avbokningsregler av bonusresor för British Airways Executive Club Gold medlemmar, trodde jag inte att ett colombianskt flygbolag skulle meddela förändringar i långt förväg. (fördomsfullt).

Last edited:
Ja, med tanke på ett amerikanskt flygbolag (Delta) inte meddelade någonting även efter ändring av award chart eller ett brittiskt flygbolag (British Airways) meddelade inte heller om kommande ändring av avbokningsregler av bonusresor för British Airways Executive Club Gold medlemmar, trodde jag inte att ett colombianskt flygbolag skulle meddela förändringar i långt förväg. (fördomsfullt).

Tycker inte du behöver kalla dig fördomsfull då Lifemiles aldrig tidigare gått ut med ändringar de gjort.

Men att de nu går ut med informationen i förväg uppskattas verkligen och gör att man kan bearbeta de "dåliga" nyheterna lite.

Efter "övertalning" från senaste träffen i Malmö föll även jag för lifemiles träsket. Så nu har man guld status och massor av poäng i samtliga tre stora allianser + en backup i lifemiles om nu inte detta räcker :p

Lifemiles.jpg

Bara jag som misslyckas med att köpa med hjälp av mitt British Airways Visa? Deras bedrägerisystem verkar automatiskt neka transaktionen...

Testade tre gånger men fick sen nog och tog mitt SJ Prio MasterCard/SEB istället.

Bara jag som misslyckas med att köpa med hjälp av mitt British Airways Visa? Deras bedrägerisystem verkar automatiskt neka transaktionen...

Testade tre gånger men fick sen nog och tog mitt SJ Prio MasterCard/SEB istället.

Jag har aldrig köpt LifeMiles med VISA/MasterCard men om det är samma system som för bokning, har de haft problem med Verified by VISA eller MasterCard SecureCode.

BA har givetvis lagt in en spärr för inköp av alla miles som inte tillhör OneWorld, de märker direkt om du är milesotrogen, och slår ned på detta med hänvisning till "bedrägeri"...! :p

Toppen