Senaste nytt

Leva 6 månader i Peru

Davvv

Ny medlem
Hej!

Jag kommer studera i Lima, Peru en termin denna höst. Kommer bo i Lima, men inte bestämt mig för område. Vad är bra att tänka på i Lima? Blir första gången för mig på kontinenten! Tänker främst på bästa betalningssätt och andra generella tips.

Tack på förhand!

Hej.

Kul med Lima! Gillade staden skarpt när jag var där under två veckor för ett år sedan och skulle gärna bo där en längre period själv någon gång. Angående område så beror det ju lite på vilket universitet du ska studera vid och var det ligger? Stadsdelarna jag gillade bäst var Norra Barranco kring Malecon Saenz Pena och San Isidro ner mot havet kring La Mar Ceviceria som är en favorit.

Tack för svaret Victor. Kommer studera vid ESAN Universidad vilket ligget i utkanten av Surco, men kanske är bra att hitta boende närmare kusten endå? Jag har fått kontaktuppgifter till att hyra en liten lägenhet i Miraflores, vilket verkar vara ett väldigt intressant alternativ. Har du några andra tips för livet där?

Det ligger på andra sidan stan i de välbeställda förorterna kring La Molina vilket inte ska vara helt tokigt. Jag är själv bekväm av mig och hade prioriterat att bo nära skolan där du troligtvis kommer vara varje dag. Skulle du bo vid havet tar det ju dig nästa en timme enkelresa till skolan, finns det inget student boende på campus som skolan kan erbjuda? Sen är det ju bara att ta en Uber in till stan på kvällar och helger.

Toppen