Senaste nytt

Letar du efter flygbiljett? Använd den här frågemallen när du startar en ny tråd

Hej! Är helt ny i den här resepoängsvärlden och har precis beställt mina första kreditkort. Har dock bott i det här forumet 2-3 veckor nu :) Men har en fråga jag inte riktigt hittar svar på när jag söker. Finns det någon form utav guide här på BC kring hur man bokar sin första resa (inte dags för mig än, men vill gärna lära mig). Har läst ett 100-tal trådar och lyssnat på flera podcasts och liknande - men känner att jag lite "hittar en pusselbit" här och var. Men har liksom ingen bra grundram att utgå ifrån. Finns det någon sådan tråd eller något form utav blogginlägg - hur man kommer igång när man väl har sina poäng och vouchers? Fattar hur man bokar en enkelt ToR resa på SAS - men förstår att det går att hitta resor på massa andra sätt, med sina poäng. Inte minst då jag förstått att det ibland kan vara svårt att få tag på långresor med SAS till vissa destinationer.

Kort och gott - finns det någon bra tråd eller blogginlägg eller liknande på BC kring hur man kommer igång när man ska LETA sina resor?
Har sökt lite men inte hittat något. Tack på förhand!
 
Last edited:

squeezen

Medlem
Hej! Är helt ny i den här resepoängsvärlden och har precis beställt mina första kreditkort. Har dock bott i det här forumet 2-3 veckor nu :) Men har en fråga jag inte riktigt hittar svar på när jag söker. Finns det någon form utav guide här på BC kring hur man bokar sin första resa (inte dags för mig än, men vill gärna lära mig). Har läst ett 100-tal trådar och lyssnat på flera podcasts och liknande - men känner att jag lite "hittar en pusselbit" här och var. Men har liksom ingen bra grundram att utgå ifrån. Finns det någon sådan tråd eller något form utav blogginlägg - hur man kommer igång när man väl har sina poäng och vouchers? Fattar hur man bokar en enkelt ToR resa på SAS - men förstår att det går att hitta resor på massa andra sätt, med sina poäng. Inte minst då jag förstått att det ibland kan vara svårt att få tag på långresor med SAS till vissa destinationer.

Kort och gott - finns det någon bra tråd eller blogginlägg eller liknande på BC kring hur man kommer igång när man ska LETA sina resor?
Har sökt lite men inte hittat något. Tack på förhand!
Här kommer några bra trådar:
https://www.businessclass.se/forum/...alliance-bonusresa-på-uniteds-webbsida.27261/

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus | Sida 25 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Sen finns det ju betaltjänster eller de som har lightläge gratis som avhandlas här:
ExpertFlyer for dummies | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

https://www.businessclass.se/forum/threads/awardfares-awardsökmotor-nu-med-fler-funktioner.93964/
 
Hej! Ny på det här att försöka boka en 2/4/1 biljett, vad har ni för tips för att ev hitta 2st biletter i business under okt/nov, då jag inser att utbudet är såpass begränsat så önskar vi bara att komma till värmen om möjligt.
När släpps biljetter mm?
Använder ni olika sidor för att söka dessa tillgängliga biljetter?

Tacksam för hjälp som ny här :)
 

Senator

Moderator
Hej! Ny på det här att försöka boka en 2/4/1 biljett, vad har ni för tips för att ev hitta 2st biletter i business under okt/nov, då jag inser att utbudet är såpass begränsat så önskar vi bara att komma till värmen om möjligt.
När släpps biljetter mm?
Använder ni olika sidor för att söka dessa tillgängliga biljetter?

Tacksam för hjälp som ny här :)
Läs första inlägget och skapa en ny tråd med exakt dina parameter där du använder mallen för att ge information så någon kan hjälpa dig. Men innan du gör något annat; LÄS första inlägget noggranna.
 
Önskar åka från Arlanda
Destination kan vara Phuket, Mexico, Mauritius etc (till värmen)
T&R
Utresa från mitten av okt till mitten av nov
ca 10dagar totalt
2Pers
Business
Star alliance (2/4/1 voucher)
 

cbroxe

Medlem
Hej Vänner!
Behöver lite poäng för att säkra EBG då mitt resande varit obefintligt under pandemin. Regeringen har tillåtit mig att göra en points-run nästa helg. Vill tjäna så många poäng som möjligt. Vill alltså undvika p-klass. Tror att D,C,Z är bättre, då jag inte har någon Max budget egentligen. Har ni några förslag? Vill åka från Arlanda tidigast 1500 på Fredag. Åker gärna till nåt varmt väder, typ Spanien eller Italien. Kan även tänka mig Prag eller liknande. Vill gärna undvika UK, Nederländerna, Belgien o Frankrike. Så alla smarta människor därute , hjälp en stackars EBG behålla sin status, och intjäna minst 5000 poäng nästa helg :)
  1. Varifrån vill du börja din resa? 1/4 eller 2/4
  2. Var är din destination? Europa
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? T&R
  4. När vill/behöver du resa ut? Fre 1/4 eller tidigt Lör 2/4
  5. När vill/behöver du komma hem? Sön 3/4
  6. Hur länge vill du vara borta? 1-2 nätter
  7. Hur många personer som skall resa? Bara jag
  8. I vilken kabinklass?
    • Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  10. Vad är din budget? (per person)? 8000:-
  11. Vad är det viktigaste för dig?
    • Antalet av poäng man kommer att tjäna
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 
  • Gilla
Reactions: A87

Senator

Moderator
Hej Vänner!
Behöver lite poäng för att säkra EBG då mitt resande varit obefintligt under pandemin. Regeringen har tillåtit mig att göra en points-run nästa helg. Vill tjäna så många poäng som möjligt. Vill alltså undvika p-klass. Tror att D,C,Z är bättre, då jag inte har någon Max budget egentligen. Har ni några förslag? Vill åka från Arlanda tidigast 1500 på Fredag. Åker gärna till nåt varmt väder, typ Spanien eller Italien. Kan även tänka mig Prag eller liknande. Vill gärna undvika UK, Nederländerna, Belgien o Frankrike. Så alla smarta människor därute , hjälp en stackars EBG behålla sin status, och intjäna minst 5000 poäng nästa helg :)
  1. Varifrån vill du börja din resa? 1/4 eller 2/4
  2. Var är din destination? Europa
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? T&R
  4. När vill/behöver du resa ut? Fre 1/4 eller tidigt Lör 2/4
  5. När vill/behöver du komma hem? Sön 3/4
  6. Hur länge vill du vara borta? 1-2 nätter
  7. Hur många personer som skall resa? Bara jag
  8. I vilken kabinklass?
    • Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  10. Vad är din budget? (per person)? 8000:-
  11. Vad är det viktigaste för dig?
    • Antalet av poäng man kommer att tjäna
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Medan du kan, om du hinner inom 60min från ditt inlägg så samma hänvisning till dig: LÄS första inlägget och skapa en ny tråd. Du kan kopiera detta till en ny tråd.
 

JoNi

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Cph alt arn
  2. Var är din destination? Kul
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur
  4. När vill/behöver du resa ut? 3 alt 4 november
  5. När vill/behöver du komma hem? lämna kul senast 20e-nov, tidigast 19e-nov
  6. Hur länge vill du vara borta? Se ovan
  7. Hur många personer som skall resa? 1
  8. I vilken kabinklass?
    • Business
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Alla inom star alliance, men heart Thai Eller Singapore airlines.
  10. Vad är din budget? Jag reser med en 2-4-1 resa, så poäng.
  11. Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord
    • Upplevelsen på flygplatsen
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Jag hittar ingen bra resa. Flyger helst ut på morgonen. Kan tänka mig nästan alla flygplatser för mellanlandningar utom Milano.

Det verkar som thai inte har några bonusbiljetter alls nuförtiden, iallafall då jag försökte boka biljetten jag sett ut först.

Två stopp är ok, men även ett stopp.
 
Toppen